RSS

Τρίτη 1 Αυγούστου 2017

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Η άποψη της Καλλιόπης Γιακουμή για το βιβλίο 

<< ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ >> του Νίκολας Σπάρκς από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

  
Λοιπόν… είναι πράγματι δύσκολο να γυρνάς από τον μαγικό κόσμο του Νόα και της Άλι. Αλλά με παρηγορεί το γεγονός ότι τους άφησα εκεί, αγκαλιασμένους, και ενωμένους με ένα υπέροχο στέρνο φιλί.. που αποδεικνύει ότι τελικά όντως η αγάπη τους ήταν τέτοια , που ούτε καν ο θάνατος δεν μπορούσε να τους χωρίσει. Ένα φιλί που ο ένας έσβησε μέσα στην στερνή ανάσα του άλλου…
Πόσοι θα έχουμε την ευκαιρία να το ζήσουμε αυτό; Πόσοι το αποζητούμε; Σε πόσους αλήθεια θα ναι η τελευταία τους επιθυμία  και απόλαυση;
Τι να σας πω τώρα για αυτό το βιβλίο; Τι που να μην ξέρετε ήδη; Αυτό αναρωτιέστε; Έχω να σας πω λοιπόν πολλά…
Σαν ταινία όλοι θα συμφωνείτε ήταν υπέροχο και μάλλον το έχετε δει και οι περισσότεροι . Σαν βιβλίο όμως εγώ το απήλαυσα μέχρι την τελευταία του τέλεια. Το βρήκα καταρχήν υπέροχο γιατί διάβαζα κάτι που το έντυνα με τις δίκες μου εικόνες. Από τα ρούχα που φορούσαν, το πώς έπεφτε πάνω τους η βροχή, τον τρόπο που αγκάλιαζαν ο ένας τον άλλο και έκαναν ερώτα, μέχρι το να βλέπω τον Νόα εκεί δίπλα της να της διαβάζει.  Δεν ήταν έτοιμη τροφή. Ήταν ένα ταξίδι με τα δικά μου φτερά φαντασίας . Και το έκανα μαγικό…
Επίσης δεν ανησυχούσα μην πουν κάποια ατάκα και την χάσω, τις ρούφηξα και τις ένιωσα και τις έζησα όλες, δεν φοβόμουν ότι κάτι θα γίνει και θα σηκωθώ από τον καναπέ και η ταινία θα συνεχίσει να παίζει.
Ήμουν αραχτή με το βιβλίο μου στα χεριά και διάβαζα ήρεμη παρασυρμένη από την μαγεία του. Έκλαψα με την ησυχία μου, σκούπισα τα δάκρυα μου πάλι με την ησυχία μου, ξαναδιάβασα όσες φορές ήθελα αγαπημένα σημεία… Το ευχαριστήθηκα ρε παιδί μου…  αυτό!!!
Είναι ένα πολύ ευκολοδιάβαστο βιβλίο γεμάτο εικόνες και συναισθήματα . Σε γεμίζει στο φουλ. Αν και άντρας ο συγγραφέας του ξέρει να μιλάει στις καρδιές των γυναικών, ξέρει να γράφει έτσι όπως θα άγγιζε μια γυναίκα. Πρώτα στο μυαλό και μετά στην καρδιά….
Και θα σας εμπιστευτώ και κάτι ακόμα… Δεν είχα την εικόνα των πρωταγωνιστών στο μυαλό μου… Ήμουν η πρωταγωνίστρια και είχα για << Νόα >> μου αυτόν που γούσταρα εγώ… Τι καλύτερο…
Αυτό το βιβλίο με έκανε για άλλη μια φορά να αναπολήσω τις στιγμές που εγώ ζούσα τον απολυτό ερώτα. Γιατί νομίζω αυτός είναι ένας από του σκοπούς του . Να δείξει ποσό σημαντικός είναι ο έρωτας στην ζωή μας, ποσό ζωογόνος, ποσό βασικός τελικά. Με έκανε να ζηλέψω και να ξανά ποθήσω τα ιδία συναισθήματα , με κάνε να σκεφτώ και << Γιατί όχι καλή μου… Μήπως εσύ δεν βολεύτηκες τελικά. Κάποια πράγματα δεν είναι δεδομένα , είναι σαν λουλούδια αν τα φροντίσεις θα ανθίσουν , άστα αφρόντιστα και θα μαραζώσουν, θα ξεραθούν και θα μπορείς να τα κάνεις σκόνη στην χούφτα σου..Δίπλα σου είναι κοιμάται.. Γιατί θα πρέπει να λες κάποτε το ένιωσα , το έζησα και να μην το ξαναζείς συνέχεια.. Θα έρθει η ώρα που αυτός ο άνθρωπος δεν θα ναι κοντά σου και τότε θα καταλάβεις ότι ακόμα δεν είχατε τελειώσει, υπήρχαν τόσα που δεν προλάβατε να πείτε, να ζήσετε>> Ναι ρε παιδιά.. Ας γίνουμε εμείς οι πρωταγωνιστές του βιβλίου… ή ακόμα καλύτερα ας γράψουμε ένα δικό μας… Όσο ακόμη έχουμε την ευκαιρία.. Ξέφυγα πάλι… Επανέρχομαι…
Οι χαρακτήρες είναι ολοζώντανοι… Ο Νόα… Ποια από σας δεν θα ευχόταν να είχε συναντήσει έναν τέτοιο άντρα στην ζωή της; Ο Νόα είναι ο άντρας που διαθέτει ρομαντισμό (ποιητικές βραδιές στην βεράντα), υπομονή (γράφει αμέτρητα γράμματα στην αγαπημένη του προκειμένου να είναι ξανά μαζί και ανακαινίζει το σπίτι των ονείρων του περιμένοντας την για να ζήσουν μαζί σε αυτό) και δεν την εγκαταλείπει όταν εκείνη χάνει τις αναμνήσεις της κοινής τους ζωής λόγω Αλτσχάιμερ.
Κι εκείνη είναι η γυναίκα που τον επιλεγεί και τα θυσιάζει όλα για αυτόν γιατί τελικά μόνο κοντά του είναι ο εαυτός της. Και γιατί μόνο κοντά του γίνετε καλύτερη. Γιατί τα πάθη τους τα μοιράζονται και τα ζουν μέχρι τέλους. Και γιατί το ξέρει από την αρχή …πως τελικά το τέλος δεν θα έρθει ποτέ αν αυτοί οι δυο είναι μαζί…
Υπέροχη αφήγηση , λατρεμένοι διάλογοι… Ατάκες που σε λιώνουν …Που το λιγότερο που κάνεις είναι να φαντάζεσαι να σου τις λένε και να τρέχουν τα δάκρυα βροχή… γιατί δεν μπορείς να αντέξεις την αλήθεια τους... Την ευγνωμοσύνη που νιώθεις πως χρωστάς για την τύχη που είχες να τις ακούσεις. Την χαρά του βιώνεις ότι κάποιος νιώθει τόσο υπέροχα  για σένα, το ίδιο μοναδικά που και εσύ νιώθεις για αυτόν.. Ένας άντρας που θα έκανε για σένα τα πάντα.. και που αξίζει να του πεις << θα μαι δική σου για πάντα >>
<< Εσύ είσαι η απάντηση σε όλες μου τις προσευχές. Είσαι ένα τραγούδι, ένα όνειρο, ένας ψίθυρος και δεν ξέρω πως μπορούσα να ζήσω μακριά σου τόσο καιρό. Σ αγαπώ, περισσότερο από ότι μπορείς να φανταστείς. Πάντα σε αγαπούσα και πάντα θα σε αγαπώ..>>
<< Είμαι αυτός που είμαι χάρη σε σένα. Είσαι ο κάθε λόγος, κάθε ελπίδα και κάθε όνειρο που είχα ποτέ και ότι και να μας συμβεί στο μέλλον , κάθε μέρα που ζούμε μαζί, κάθε ώρα είναι η σπουδαιότερη μέρα και ώρα της ζωής μου>>
<< Οι ψυχές μας είναι ένα, δίχως τέλος και αρχή, κρατά μου το χέρι και ποτέ δεν θα σε αφήσω, το πρόσωπο σου λάμπει στην θαυμάσια αυγή , κάνω να το αγγίξω και την καρδιά μου βρίσκω..>>
Ας το καλό ακόμη και τώρα κλαίω… Λοιπόν δεν λέω τίποτα άλλο… και ναι ακόμα και αν το είδατε σε ταινία εγώ φοβάμαι να  μην το <<προδώσω >> κι άλλο…
 Διαβάστε το και διεκδικήστε ότι σας αξίζει.. ζωντανέψτε ότι κάποτε σας έστελνε στα ουράνια.. Αφού το έκανε μια φορά μπορεί να το κάνει ξανά, και ξανά, και ξανά..

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ 

Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΓΑΠΗΣ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΕ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΜΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΜΕ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥΣ ΡΑΪΑΝ ΓΚΟΣΛΙΝΓΚ ΚΑΙ ΡΕΪΤΣΕΛ ΜΑΚΑΝΤΑΜΣ

Πόσα μπορεί ν’ αντέξει η αγάπη;
Ο Νόα Καλχούν έχει μόλις επιστρέψει στη γενέτειρά του ύστερα από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο αποφασισμένος να πραγματοποιήσει το όνειρό του: να αναπαλαιώσει μια παλιά αγροικία και να ξαναβρεί την εσωτερική του γαλήνη κοντά στη φύση. Όμως τον νου του κατακλύζει η σκέψη ενός πανέμορφου κοριτσιού που ερωτεύθηκε πριν από δεκατέσσερα χρόνια, ενός κοριτσιού που αιχμαλώτισε την καρδιά του όπως καμιά άλλη. 
Όταν όμως οι αναμνήσεις του παίρνουν σάρκα και οστά, όταν η Άλι εμφανίζεται αναπάντεχα μπροστά του, το πάθος που σιγόκαιγε μέσα τους παίρνει ξανά φωτιά. Υπάρχουν τόσα εμπόδια για να έχει η ιστορία τους ένα ευτυχισμένο τέλος, ωστόσο η μοναδική δύναμη που τους δίνει η αγάπη τους δεν τους επιτρέπει να εγκαταλείψουν το όνειρό τους.
Στην ομότιτλη κινηματογραφική ταινία πρωταγωνιστούσαν ο Ράιαν Γκόσλινγκ και η Ρέιτσελ Μακάνταμς.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ 

Ο αμερικανός Nicholas Sparks είναι ένας από τους πιο αγαπημένους συγγραφείς ιστοριών αγάπης σε όλο τον κόσμο. Τα μυθιστορήματά του ξεπερνούν σε πωλήσεις τα 105.000.000 αντίτυπα, ενώ έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από 50 γλώσσες και έχουν μεταφερθεί με τεράστια επιτυχία στον κινηματογράφο.
 Για να διαβάσετε περισσότερα www.nicholassparks.com.

ΒΙΒΛΙΑ














0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου