RSS

Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου 2017

ΦΙΛΙ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ - ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΒΙΚΥ ΤΑΣΙΟΥ
<<Η ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ>>

Μετά από τρία χρόνια απουσίας και αναμονής για εμάς τους αναγνώστες η κυρία Τραυλού επανέρχεται στο προσκήνιο με ένα συγκλονιστικό και καθηλωτικό βιβλίο το οποίο θα αγγίξει και τον πιο απαιτητικό αναγνώστη.
Ένα μυθιστόρημα που από την πρώτη σελίδα γίνεται αντιληπτή η ιδιαίτερη και ξεχωριστή λογοτεχνική γραφή της.
ΦΙΛΙ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ
Ένα βιβλίο για την γυναίκα.

Για όλες τις γυναίκες, ανεξαρτήτου καταγωγής, εποχής, ηλικίας και κοινωνικού στρώματος.
Με τη μαγική της πένα που ξέρει πώς να αγγίζει βαθιά την ψυχή μας, ένα ιδιαίτερο χάρισμα που θεωρώ ότι έχει η κυρία Τραυλού, μας ξεδιπλώνει μία άκρως συγκινητική αλλά και ταυτόχρονα σκληρή αλλά και τόσο αληθοφανή ιστορία .
Ένα συγκλονιστικό ψυχογράφημα το οποίο θίγει διαχρονικά και σημαντικά ζητήματα..
Ένα βιβλίο κοινωνικό αλλά και ταυτόχρονα αισθηματικό.
Η ιστορία μας ξεκινά από μία δυνατή αγάπη.
Μια αγάπη που ίσως μόνο τα μυθιστορήματα μπορούν να περιγράψουν.
Την αγάπη του Οδυσσέα Βασταρδή και της Ερατώς.
Δύο ανθρώπων από διαφορετικούς κόσμους.
Σε αυτό το βιβλίο δεν ξέρω για ποιον να πρώτο χύσω τα δάκρυά μου.
Ποιόν να αγαπήσω πιο πολύ και ποιόν να μισήσω παράφορα.
Τα δάκρυα κυλούν αβίαστα από τα μάτια μου και εγώ δεν μπορώ να τα σταματήσω.
Δεν θέλω να σταματήσω να νιώθω, να πονάω , να αγαπώ και να μισώ.
Άλλωστε αυτό δεν κάνει ένα βιβλίο ξεχωριστό;
Όταν μπορεί ο συγγραφέας μέσα από τη μαγική του πένα να σε παρασύρει και σένα σε μία θάλασσα συναισθημάτων.
Χάνομαι μες στις σελίδες του και δεν θέλω να αφήσω αυτό το βιβλίο από τα χέρια μου.
Θέλω μέσα από τα δάκρυά μου να λυτρωθώ και εγώ.
Περιμένω τη λύτρωση τη δική μου και των ηρώων.........
Μια λύτρωση που όμως δεν έρχεται πάντα όπως επιθυμούμε.
Το βιβλίο χωρίζεται σε δύο μέρη ,το τότε και το τώρα.
Στο πρώτο μέρος ταξιδεύουμε στην Άνδρο, στο νησί των καπεταναίων.
Στο αρχοντικό των Βασταρδήδων.
Εκεί που αρχίζει να γεννιέται ο έρωτας του Οδυσσέα και της Ερατώς.
Στο αρχοντικό όπου τα χείλη παραμένουν ερμητικά κλειστά φρουρώντας τα κρυμμένα μυστικά της οικογένειας.
Μυστικά που πρέπει να ταφούν στο βούρκο.
Άνομες και παράνομες πράξεις, δολοπλοκίες κουβαλά καλά κρυμμένες στα στήθη της η Μαριγώ η οικονόμος του σπιτιού.
Στο αρχοντικό των Βασταρδήδων η λέξη ηθική δεν υπάρχει.
Πόσο σκληρά θα πληρώσει ο Οδυσσέας και η Ερατώ τα καταχθόνια και βρώμικα σχέδια του πατέρα του;
Στο δεύτερο μέρος του βιβλίου η σιωπή λύνεται και τα μυστικά του παρελθόντος έρχονται να αποκαλυφθούν.
Η ζωή όλων περνά μπροστά από τα μάτια μας.
Οι πράξεις τους,τα λάθη τους,οι αμαρτίες τους,τα μυστικά τους
Ένα βιβλίο γροθιά στο στομάχι.
Ένα μυθιστόρημα που θίγει ένα άκρως σκληρό και επώδυνο κοινωνικό ζήτημα.
Αυτό του trafficking και της βίας κατά των γυναικών.
Ένα βιβλίο κραυγή για τη γυναίκα.
Για την βία κατά των γυναικών.
Για όλες τις μορφές βίας.
Για τον βιασμό, για τον εκβιασμό, για τον εξαναγκασμό, για τον εκφοβισμό.
Σε αυτό το βιβλίο μία θύελλα συναισθημάτων θα σας κατακλύσει.
Θα νιώσετε πίκρα, θα κλαίτε χωρίς σταματημό, θα ερωτευτείτε, θα αγαπήσετε παράφορα, θα μισήσετε τους ανθρώπους που μπροστά στο χρήμα δεν υπολογίζουν τις ανθρώπινες ζωές , θα αγαλλιάσει η ψυχή σας με την τέχνη.
Τη τέχνη που για μία ακόμα φορά η κυρία Τραυλού επιλέγει να αναφέρει στα βιβλία της.
Την τέχνη που πολλές φορές γίνεται το λιμάνι για να βρει διεξόδο η ψυχή μας.
Κλείνω το βιβλίο, κλείνω τα μάτια μου και από μπροστά μου περνούν όλοι οι ήρωες που λάτρεψα σε αυτό το βιβλίο.
Η Μαριγώ που μυρίζω ακόμη και τώρα το λεμόνι στα χέρια της και νιώθω τη βαριά της καρδιά να λυγίζει κάτω από τον αφόρητο πόνο των μυστικών που κουβαλάει.
Ο καπετάν Λαέρτης που μου δίδαξε ότι σε αυτή τη ζωή υπάρχει η παντοτινή αγάπη.
Ο Οδυσσέας, η Ερατώ, οι μοναχές,ο Άλκης,η Μάχη.
Όλοι τους έκαναν την καρδιά μου να χτυπήσει δυνατά.
Και τέλος ο Ιβάν.
Αυτός που μου δίδαξε ότι πάντα υπάρχει πιθανότητα κάποιος να βρει το δρόμο του γυρισμού ακολουθώντας το φως.
Και είναι πιθανότερο να συμβεί αυτό το θαύμα σε όσους έχουν υποστεί τη φθορά του σκότους.
Κυρία Τραυλού σας ευχαριστούμε θερμά για αυτό το υπέροχο βιβλίο που μας χαρίσατε.
Η αναμονή τριών χρόνων φάνηκε πολύ λίγη μπροστά σε όλα αυτά που μας κάνατε να νιώσουμε διαβάζοντας αυτό το βιβλίο
.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου