RSS

Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017

ΤΑ 15 ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΡΟΜΟΥ

Τα βιβλιοαρώματα επέλεξαν τα 15 καλύτερα βιβλία στην κατηγορία τρόμου, όπως τα ψήφισαν τα μέλη μας.




1) Η ΣΚΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

«Όλα τα παλιά σπίτια κουβαλούν αναμνήσεις. Τελευταίες ανάσες. Παίζουν κρυφτό ανάμεσα στους ζωντανούς».
Μετά τον πρόωρο θάνατο της αγαπημένης του Ναταλίας, ο Τάσος Βαρθαλίτης προσπαθεί μαζί με τα δυο του παιδιά να μαζέψει τα κομμάτια της διαλυμένης οικογένειάς του και να ξαναφτιάξει τη ζωή τους.
Θέλοντας να πραγματοποιήσει την επιθυμία της νεκρής πια συζύγου του, αποφασίζει να αγοράσει το παλιό αρχοντικό Καρατζά δίπλα στη λίμνη Βόλβη, το μέρος όπου μια νύχτα δεκαέξι χρόνια πριν της είχε κάνει πρόταση γάμου.
Μια σκιά όμως παραμονεύει στο αρχοντικό, μια οργισμένη ύπαρξη που ο θάνατος και τα χρόνια δεν κατάφεραν να σιγάσουν το μοιρολόι της. Μια σκιά που αποκαλεί το σπίτι τους σπίτι της.
Καθώς τα σημάδια ανείπωτων πράξεων του παρελθόντος αρχίζουν να εμφανίζονται γύρω τους, η ανάγκη του Τάσου και των παιδιών του να ξαναβρούν όσα έχασαν δεν τους αφήνει να δουν την πραγματικότητα. Και αυτό βάζει το παρόν αλλά και το μέλλον τους σε θανάσιμο κίνδυνο.
Μια ιστορία αγάπης και τρόμου, ένα μεταφυσικό θρίλερ που δε θα αφήσετε στιγμή από τα χέρια σας.


2) ΝΕΚΡΩΤΑΦΕΙΟ ΖΩΩΝ

Όταν ο δρ. Λούις Κριντ και η οικογένειά του μετακομίζουν σε ένα παλιό σπίτι στην εξοχή του Μέιν, είναι η εικόνα της απόλυτης ευτυχίας: Ο νεαρός γιατρός με την όμορφη σύζυγο, τη χαριτωμένη κόρη, τον αξιαγάπητο γιο –και τώρα, αυτό το υπέροχο σπίτι. Τα έχουν όλα... ακόμα κι ένα χαδιάρη γάτο.

Όμως, μπροστά από το σπίτι, βρίσκεται ο αυτοκινητόδρομος, απ’ όπου περνάνε συχνά μεγάλα φορτηγά –ένας θανάσιμος κίνδυνος. Και από πίσω, εκεί που αρχίζει το δάσος, κρύβεται μια άλλη, ακόμα μεγαλύτερη απειλή...

Είναι ένα ξέφωτο, όπου γενιές και γενιές αθώων παιδιών θάβουν τα πεθαμένα ζωάκια τους. Θα ’πρεπε να αποπνέει απλώς μια γαλήνια μελαγχολία. Αλλά όχι. Σ’ αυτό το ξέφωτο παραμονεύει η φρίκη. Μια φρίκη πιο αποτρόπαια κι από τον ίδιο το θάνατο –κι ακόμα πιο ισχυρή...



3) ΝΕΚΡΗ ΓΡΑΜΜΗ

Ο Σταμάτης Κόκκινος σκότωσε τη γυναίκα της ζωής του. Η σκέψη αυτή τον βασανίζει κάθε μέρα μετά το τροχαίο που την πήρε μακριά του και άφησε πίσω εκείνον.
Οι μέρες του κυλάνε χωρίς νόημα μέσα σ’ ένα άδειο διαμέρισμα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Μόνη του λύτρωση, τα τελευταία λόγια της Ιωάννας στον τηλεφωνητή του.
Ωστόσο, όλα όσα πίστευε ο πρώην αστυνομικός θα ανατραπούν όταν γνωρίσει τον Ιεροκλή, έναν αλλόκοτο ιδιωτικό ντετέκτιβ που ξέρει για εκείνον περισσότερα απ’ όσα θα ’πρεπε.
Μυστικά του παρελθόντος που αρνούνται να παραμείνουν θαμμένα. Αμαρτίες που θα πρέπει να πληρωθούν με το μέγιστο τίμημα. Και στη μέση όλων, ένα παλιό τηλέφωνο που χτυπάει τις νύχτες, με φωνές νεκρών στην άλλη άκρη της γραμμής. Που ζητούν… τι; Ειρήνη, εξιλέωση, εκδίκηση…

Ένα μυθιστόρημα που συνδυάζει άψογα την αστυνομική πλοκή με τον μεταφυσικό τρόμο!


4) Η ΛΑΜΨΗ

Ο Ξενοδοχείο Θέα φημιζόταν ως το πιο όμορφο θέρετρο στον κόσμο από άποψη φυσικής ομορφιάς. Ο Τζακ Τόρανς, όμως, ο νέος χειμερινός επιστάτης, με τη σύζυγό του Γουέντι και τον πεντάχρονο γιο τους Ντάνι είδαν πολύ περισσότερα από την εξαιρετική ομορφιά του.
Ο Τζακ θεώρησε το Ξενοδοχείο Θέα σαν μια ευκαιρία, μια απελπισμένη φυγή από την αποτυχία και την απογοήτευση. Η Γουέντι είδε αυτό το μοναχικό καταφύγιο σαν μια τελευταία ευκαιρία για να διατηρηθεί η συνοχή της οικογένειάς τους. Και ο Ντάνι;... Ο Ντάνι, ο οποίος ήταν προικισμένος με το χάρισμα της προφητείας –ευλογία ή κατάρα;–, έβλεπε οράματα που ξεπερνούσαν τις δυνατότητες αντίληψης ενός μικρού παιδιού. Αισθανόταν το κακό κουρνιασμένο ανάμεσα στα εκατόν δέκα άδεια δωμάτια του ξενοδοχείου· το κακό παραμόνευε ειδικά γι’ αυτούς.
Η Λάμψη,ένα κορυφαίο έργο του Στέφεν Κινγκ, του αδιαμφισβήτητου δεξιοτέχνη των μοντέρνων ιστοριών τρόμου.


5) ΤΟ ΑΥΤΟ

«Το Αυτό» είναι το πιο τρομακτικό αλλά και το πιο αληθινό βιβλίο του Στέφεν Κίνγκ. Είναι ο φόβος-τρόμος που όλοι κρύβουμε μέσα μας-από την παιδική μας κιόλας ηλικία μέχρι και την τελευταία στιγμή της ζωής μας-και που αρνείται να φύγει
Οι μικροί ήρωές μας ανάμεσά τους κι ένα κορίτσι, αντιμετωπίζουν τη φρίκη και τον εφιάλτη στα έντεκά τους χρόνια. Το Αυτό παίρνει κάθε φορά και άλλη μορφή, στοιχειώνοντας όχι μόνο τα όνειρά τους αλλά και την καθημερινή ζωή τους.


6) Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ

Μη φεύγεις. Μη φεύγεις ακόμη. Δεν τέλειωσα.
Σ' ένα απομονωμένο χωριό στην Ισλανδία, τρεις φίλοι αποφασίζουν να ανακαινίσουν ένα εγκαταλελειμμένο σπίτι. Αλλά σύντομα συνειδητοποιούν ότι δεν είναι μόνοι τους - κάποιος θέλει να φύγουν και δηλώνει σαφώς την παρουσία του.
Στο μεταξύ, σε μια πόλη απέναντι από το φιορδ, ένα νεαρός γιατρός ερευνά την αυτοκτονία μιας γηραιάς κυρίας και ανακαλύπτει ότι είχε εμμονή με τον εξαφανισμένο γιο της. Όταν οι δύο ιστορίες συνδέονται, η φρικτή αλήθεια αποκαλύπτεται... 


7) ΑΜΥ

Δυο αδερφές τόσο αντίθετες όσο οι δυο πόλοι της γης...
Η μία καλοκάγαθη & μόνιμο θύμα... η άλλη σκοτεινή προσωπικότητα μα με προστατευτικά ένστικτα... Η Μελίνα αδύναμη κι υποχωρητική...
Η Άμυ δικαστής και τιμωρός σε έναν δικό της κόσμο, στον οποίο ο Θεός έδειχνε πάντα το πιο σκληρό του πρόσωπο.
Τι διαχωρίζει την τρέλα από τη λογική;
Το Θεό από το Διάβολο; Το καλό από το κακό;
Τα ερωτήματα αυτά σταμάτησαν να απασχολούν την Άμυ, όταν ένιωσε ότι βαθιά μέσα στην ψυχή της υπήρχε χώρος για όλα. Και όταν πια η σιωπή σπάει και το μυστικό αποκαλύπτεται, τότε η θυσία είναι μονόδρομος...


8) ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ

Έντεκα σκοτεινές ιστορίες φαντασίας, τρόμου, αλλά και ζοφερής πραγματικότητας, συνθέτουν τη συλλογή διηγημάτων "Κάτω από το κρεβάτι", που αποτελεί το τρίτο βιβλίο του πολύβραβευμένου συγγραφέα Γιώργου Γιώτσα.

Ένας συγγραφέας που γράφει για έναν συγγραφέα που γράφει για έναν συγγραφέα.
Μια σκοτεινή πύλη στο γυαλί ενός παλαιού καθρέφτη.
Η λαχτάρα για το αντάμωμα με τη νεκρή οικογένεια.
Μια διαβολική μάγισσα και μια ονειρική νεράιδα, στα βουνά της ελληνικής υπαίθρου.
H στιγμή που κερδίζεις μια ολόκληρη ζωή.
H στιγμή που χάνεις μια ολόκληρη ζωή.
Ένα ματωμένο δείπνο.
Δολοφονικοί φίλοι.
Οργισμένος ψυχοπομπός.
Αποτρόπαια εγκλήματα και κρατητήρια μέσα στη γη.
Ταξίδια με μαγικά μανιτάρια στις ράγες της ψυχεδέλειας.

Άνθρωποι που παλεύουν με υπερφυσικούς αλλά και καθημερινούς φόβους, σε μια ανθολογία βραβευμένων και καινούριων διηγημάτων για το τι μας περιμένει -χαμογελώντας- να κοιμηθούμε...
Για το τι κρύβεται στα σκοτάδια...
Κάτω από το κρεβάτι.


9) SALEM΄LOT

Το Σάλεμς Λοτ είναι μια μικρή πόλη με άσπρα παραδοσιακά σπίτια, δρόμους που πλαισιώνονται από δεντροστοιχίες και εκκλησίες με επιβλητικά καμπαναριά. Εκείνο το καλοκαίρι στο Σάλεμς Λοτ ήταν ένα καλοκαίρι επιστροφής· ο Μπεν Μέαρς επέστρεψε στην πόλη με την ελπίδα να εξορκίσει τους δικούς του δαίμονες· βρέθηκε, όμως, αντιμέτωπος με έναν καινούριο, απερίγραπτο τρόμο. Ένας ξένος είχε έρθει επίσης στο Λοτ, ένας ξένος με ένα μυστικό παλιό όσο ο διάβολος, ένα μυστικό που θα προξενούσε ανεπανόρθωτο κακό σ’ όσους έρχονταν σε επαφή μ’ αυτόν και στη συνέχεια στα αγαπημένα τους πρόσωπα. (...) (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)


10) Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΟΥ ΨΕΥΔΟΥΣ

Σαν Φρανσίσκο: μια πόλη καλυμμένη από το αιώνιο πέπλο της ομίχλης, στοιχειωμένη από τις δεισιδαιμονίες. Μια πόλη όπου οι άνθρωποι εξαφανίζονται, πεθαίνουν. Ο Σατανάς της Ομιχλούπολης δεν σκοτώνει με κάποιο μοτίβο που μπορεί να ανακαλύψει η αστυνομία - όμως σκοτώνει ξανά και ξανά, με τρόπους φρικτούς και βάναυσους και δίχως καμιά προειδοποίηση.
Οι αποτρόπαιες δολοφονίες είναι μόνο η αρχή. Ο αχόρταγος άρχοντας του ψεύδους, ένας δαίμονας από τους αρχαιότερους θρύλους του ανθρώπου, έρχεται. Πρώτα θα τραφεί με τον νου, ύστερα με τη σάρκα και στο τέλος με τις ψυχές όλων των κατοίκων του Σαν Φρανσίσκο. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)


11) Η ΚΥΡΙΑ ΘΑΝΑΤΟΣ

Η Μπλουμ είναι εργολάβος κηδειών -από μικρό κορίτσι, από τότε που βοηθούσε τον πατέρα της στο γραφείο τελετών που πλέον έχει κληρονομήσει. Αλλά είναι και μια στοργική μητέρα που λατρεύει τα δύο παιδιά της, μια γυναίκα γοητευτική, πονόψυχη, δυναμική. Οδηγεί μοτοσικλέτα, απολαμβάνει το καλό κρασί, είναι μια ευτυχισμένη σύζυγος που λατρεύει τον άντρα της. Με δυο λόγια, η ζωή της είναι καλή.
Τα πάντα ανατρέπονται όταν ο άντρας της σκοτώνεται σε τροχαίο ατύχημα. Μπροστά στα μάτια της, ένα αυτοκίνητο χτυπάει τον Μαρκ κι εξαφανίζεται. Ο κόσμος της καταρρέει... Η Μπλουμ πενθεί ό,τι πολυτιμότερο είχε στη ζωή της -το στήριγμά της, την ευτυχία της.
Και, μετά, εντελώς τυχαία, ανακαλύπτει ότι το τροχαίο του άντρα της δεν ήταν ατύχημα, ότι πέντε ισχυροί άνθρωποι τον ήθελαν νεκρό. Και τώρα διψάει για εκδίκηση. Αλλά, κυρίως, θέλει να μάθει: τι συνέβη πραγματικά, γιατί έπρεπε να πεθάνει ο Μαρκ;
Η Μπλουμ θα βρει τις απαντήσεις και θ' αρχίσει να χτυπάει χωρίς έλεος, χωρίς τύψεις. Πώς είναι δυνατό να είναι τόσο αδίστακτη; Η απάντηση βρίσκεται καλά κρυμμένη στο παρελθόν της...


12) ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ

To ελικόπτερο που μεταφέρει ένα νεαρό δικαστή του Aρείου Πάγου συντρίβεται. Όμως τα αλλόκοτα τραύματα που φέρουν τα πτώματα του δικαστή και της συζύγου του έχουν προκληθεί από ανθρώπινο χέρι, και είναι τόσο σοβαρά που μόλις και είναι δυνατή η αναγνώριση των νεκρών. Kαι το πτώμα της μικρής κόρης του δικαστή έχει εξαφανιστεί. O πραγματογνώμονας Mάικλ Pίαρντον προσπαθεί να εξιχνιάσει το μυστήριο. Kαι πολύ σύντομα εύχεται να μην το είχε κάνει. Kι αυτό γιατί ανακαλύπτει τη σχέση που ενώνει το θάνατο του δικαστή με τις αποτρόπαιες δολοφονίες πολλών νεαρών κοριτσιών. Kαι στο τέλος ανακαλύπτει μια ανατριχιαστική και ανίερη συνωμοσία. Aνακαλύπτει Aυτούς που Ποτέ δεν Kοιμούνται. Mετά τον Άρχοντα του Ψεύδους και τον Παρία, ο δημοφιλέστερος συγγραφέας της σειράς KOΛAΣH ξαναχτυπά με το πιο τρομακτικό του βιβλίο.


13) ΔΡΑΚΟΥΛΑΣ

"Τη στιγμή που μας είδε ο Κόμης, το πρόσωπο τον συσπάστηκε φριχτά, και φάνηκαν τα μυτερά του σκυλόδοντα ·το σατανικό του χαμόγελο όμως γρήγορα πάγωσε σε μια κτηνώδικη έκφραση αποστροφής, που άλλαξε πάλι απότομα μόλις αρχίσαμε να τον πλησιάζουμε... Δεν ήξερα καν αν τα θανατερά μας όπλα θα μας χρησίμευαν σε τίποτα. Φαίνεται ότι ο Χάρκερ ήταν αποφασισμένος να το διακινδυνέψει, γιατί ύψωσε το μεγάλο Γκούρκικο μαχαίρι και του κατάφερε ένα άγριο απότομο χτύπημα, που ο Κόμης το απέφυγε μόνο μ' ένα διαβολικά γρήγορο πήδημα προς τα πίσω. Ένα δευτερόλεπτο ακόμα κι η κοφτερή λεπίδα θα του 'σκιζε την καρδιά. Τελικά η μύτη του μαχαιριού έκοψε μονάχα το ύφασμα τον παλτού του, κι έκανε ένα μεγάλο σκίσιμο απ' όπου έπεσαν ένα μάτσο χαρτονομίσματα κι ένα σωρό χρυσά κέρματα. Η έκφραση του Κόμη ήταν τόσο σατανική που για μια στιγμή φοβήθηκα για τον Χάρκερ, αν και τον είδα να ξανασηκώνει το φοβερό μαχαίρι έτοιμος για καινούριο χτύπημα. Κινήθηκα από ένστικτο προς τα μπρος με μια αυθόρμητη διάθεση να τον προστατέψω, κρατώντας στο χέρι μου το σταυρό και την όστια. Ένιωσα μια φοβερή ενέργεια να περνά σα ρεύμα το χέρι μου και δεν ξαφνιάστηκα όταν είδα τον Κόμη να οπισθοχωρεί τρομαγμένος μπροστά σε μια ανάλογη κίνηση πού κάναμε ταυτόχρονα όλοι μας. Είναι αδύνατο να περιγράψω την έκφραση μίσους και σατανικής κατάπληξης - την οργή και τη λύσσα - που ζωγραφίστηκε στο πρόσωπο του Κόμη. Το κέρινο χρώμα του πήρε μια κιτρινοπράσινη απόχρωση που τη φώτιζαν τα φλογισμένα μάτια του, και η κόκκινη ουλή στο μέτωπό του φάνταζε στη νεκρική χλωμάδα σαν αναμμένο κάρβουνο. Ξαφνικά με μια αστραπιαία βουτιά όρμησε κάτω απ' το χέρι του Χάρκερ πριν προφτάσει να τον χτυπήσει..."

Όταν έρχεται η στιγμή να μιλήσουμε για τρόμο και φρίκη πρέπει να ξέρουμε ότι κανένα έργο δεν ξεπέρασε το ανεπανάληπτο αριστούργημα του Στόουκερ.
Το μυθιστόρημα του Μπράμ Στόουκερ "Ο Δράκουλας" είναι από τα πιο φρικιαστικά στην παγκόσμια φιλολογία. Εκδόθηκε το 1897, είχε άμεση επιτυχία και ποτέ από τότε δεν έπαψε να κυκλοφορεί. Στην Αμερική, όπου δημοσιεύτηκε το 1899, εξακολουθεί μέχρι σήμερα να είναι μπεστ-σέλλερ.
Μυθιστόρημα αρχέτυπο που φέρνει τη σφραγίδα του τρόμου και της φρίκης που εμπνέει το αλλόκοτο και η μεταφυσική, ενέπνευσε δεκάδες συγγραφείς, σεναριογράφους, σκηνοθέτες και ζωγράφους, μεταφράστηκε στις κυριότερες γλώσσες του κόσμου, και αποτελεί αναμφίβολα το σημαντικότερο λογοτέχνημα του είδους του με εκατομμύρια φανατικούς αναγνώστες σε όλη τη γη. (Από την παρουσίαση της έκδοσης)

14) ΤΟ ΑΣΗΜΙ ΠΟΥ ΟΥΡΛΙΑΖΕΙ

Με μια κίνηση της σπονδυλικής του στήλης, το πλάσμα ορθώθηκε και κοίταξε το κοινό με το σταχτί του βλέμμα. Τα χείλη του άνοιξαν σε ένα πλατύ χαμόγελο που έμοιαζε να απευθύνεται μόνο στην Πανδώρα. Η αρχέγονη φωνή του γέμισε την αίθουσα, σκεπάζοντας τα ουρλιαχτά των παρευρισκομένων.

"Μόνο οι ημίθεοι λατρεύονται με κρασί και λουλούδια", είπε. "Οι θεοί, οι πραγματικοί θεοί ζητάνε αίμα!"

Η οθόνη άρχισε να πάλλεται πίσω του, σαν να αναπαριστούσε τον χτύπο μιας καρδιάς που πήγαινε να σπάσει. Μια κραυγή έσκισε τον αέρα, κάνοντας την Πανδώρα να αναπηδήσει.

Όταν ένας διάσημος συλλέκτης ταινιών τρόμου βρίσκεται δολοφονημένος, η ερευνήτρια του παραφυσικού Πανδώρα Όρμοντ έρχεται αντιμέτωπη με γεγονότα που μοιάζουν να έχουν ξεπηδήσει από τις δαιμονικές οθόνες των θρίλερ. Κι ενώ η Πανδώρα βυθίζεται όλο και περισσότερο στο μυστήριο και τη φρίκη, τα θύματα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, εφιαλτικά όντα λυμαίνονται τους δρόμους και σκοτεινές δυνάμεις επικαλούνται έναν ανομολόγητο τρόμο που απειλεί να αφανίσει τον κόσμο των ανθρώπων.


15) ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΚΑΛΙ

Ο ποιητής Ρόμπερτ Λούζακ πηγαίνει στην Καλκούτα ως απεσταλμένος του αμερικανικού περιοδικού Χάρπερς, για να παραλάβει αυτοπροσώπως το τελευταίο επικό έργο του Ινδού ποιητή Μ. Ντας - και κυρίως να συναντηθεί με τον ίδιο τον μυστηριώδη Ντας, που τα τελευταία 6-7 χρόνια ήταν εξαφανισμένος και θεωρούνταν νεκρός. Ως εδώ, το μόνο παράδοξο είναι η απροσδόκητη επανεμφάνιση του χαμένου ποιητή. Φτάνοντας όμως στην Καλκούτα, ο Λούζακ συναντά πολλά ακόμη παράδοξα. Παρ' όλο που η διαίσθησή του τον προειδοποιεί ότι κάτι δεν πάει καλά, δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι βρίσκεται κυκλωμένος από τις δυνάμεις του κακού, από ανθρωπόμορφους "θεούς και δαίμονες", των οποίων τους σκοπούς, τις μεθόδους και τη νοοτροπία, ο δυτικός ορθολογισμός του αδυνατεί να συλλάβει...

"Το τραγούδι της θεάς Κάλι" δεν είναι ένα ακόμα απλοϊκό θρίλερ-επανάληψη του κινηματογραφικού μοτίβου, του "πολιτισμένου" δυτικού που μπλέκει σε περιπέτειες με τους "ιθαγενείς" μιας τριτοκοσμικής χώρας. Είναι η πληγωμένη και αγωνιώδης κραυγή της λογικής και της ανθρωπιάς, ενάντια στο Απόλυτο Κακό, ενάντια στο σκοτάδι που παραμονεύει μέσα μας.

Το 1986, ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του, το βιβλίο αυτό του ά­γνωστου τότε Dan Simmons τιμήθηκε με το μεγάλο βραβείο World Fantasy Award. Ακολούθησαν 32 ακόμη βιβλία (μεταξύ τους 4 συλλογές διηγημάτων και 3 νουβέλες), από τα οποία τα 18 έχουν κερδίσει τα βραβεία Hugo, Bram Stoker, Locus, British Fantasy, British Science Fiction Award - και έπεται συνέχεια...



































0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου