RSS

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2018

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ - ΣΥΝΤΕΝΤΕΥΗ


Έχουμε την τιμή και την χαρά να φιλοξενούμε στο blog μας τον κύριο Κωνσταντίνο Σαμαρά με αφορμή το πρώτο του βιβλίο ‘ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 67’

Καλησπέρα κύριε Σαμαρά. Θα ήθελα πρώτον να σας ευχαριστήσω θερμά για αυτήν την συνέντευξη. Πριν ξεκινήσουμε να μιλάμε για το βιβλίο σας θα ήθελα να μου πείτε δυο λόγια για εσάς ώστε να σας γνωρίσουν καλύτερα οι φίλοι μας.

Καλησπέρα Βίκυ, καλησπέρα  αγαπητά μέλη.
Με λένε Κωνσταντίνο Σαμαρά και κατάγομαι από την Προσοτσάνη Δράμας όπου έζησα τα παιδικά και εφηβικά μου χρόνια. Αργότερα μετανάστευσα για σπουδές και εργασία στην Στουτγάρδη της νότιας Γερμανίας όπου και διαμένω μόνιμα μέχρι σήμερα.  Παρόλο την αφοσίωση μου σε τομείς των θετικών επιστήμων και τεχνολογίας, ήμουν και θα παραμείνω ένας αθεράπευτα ονειροπόλος και ρομαντικός Άνθρωπος που ευελπιστώ σε ένα καλύτερο αύριο για την ανθρωπότητα και τον πλανήτη Γη, και αυτό το μήνυμα θέλω να μεταφέρω στους αναγνώστες μου μέσα από τις σελίδες της απαγορευμένης ζώνης 67.

Πως προέκυψε η συγγραφή στην ζωή σας;

Από παιδί πάντα μου άρεσε το διάβασμα και το γράψιμο. Θυμάμαι όταν ήμουν μαθητής της δευτέρας τάξης του δημοτικού, είχα ξεκινήσει να γράφω εικονογραφημένες νουβέλες με θέμα το διάστημα, όσο μπορούσα δηλ. Αργότερα έγραψα το πρώτο μου βιβλίο με τίτλο „ταξίδι στην χώρα του φωτός“  το οποίο ήταν εμπνευσμένο από το πρώτο μας μεγάλο ταξίδι με τις μοτοσυκλέτες στην Ελλάδα το 97 παρέα με τον παιδικό μου φίλο Αγαμέμνονα.  Ήταν καθαρά ένα ταξιδιωτικό βιβλίο γραμμένο αποκλειστικά για έμενα και την ομήγυρη, τίποτα σοβαρό.  Πάντα όμως τριγυρνούσε η ιδέα στο μυαλό μου να συγγράψω ένα κανονικό βιβλίο, ένα μυθιστόρημα που θα συνδύαζε ακριβώς εκείνα τα στοιχειά που θα πάντα ήθελα να βρω και εγώ σε ένα βιβλίο. Τελικά με πείσμα και υπομονή τα κατάφερα…

Από πού εμπνευστήκατε την ιστορία για το βιβλίο σας;

Δεν μπορώ να πω πως υπήρξε μια μοναδική πηγή έμπνευσης. Ήταν πολλά. Πηγή υπήρξαν κάποια έργα της δεκαετίας του 80 όπως η σειρά ντοκιμαντέρ για την ζωή και το διάστημα Cosmos του Carl Sagan, η δραματική μίνι τηλεοπτική σειρά Space βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του  James a Michener (ένα από τα αγαπημένα μου). Ακόμα και η παιδική σειρά κινούμενων σχεδίων Anime διαστημόπλοιο Αργώ, αρύτερα η ταινία Contact με την Jodie Foster, έπειτα ήταν τα υπέροχα βιβλία του Ιουλίου Βερν που με συντρόφευαν μια ζωή, αργότερα η τηλεοπτική σειρά Lost, καθώς και ποικίλα προσωπικά βιώματα και εμπειρίες, όπως επίσης και διάφορα αναγνώσματα από περιοδικά και βιβλία αλλά και πολλά αλλά γεγονότα, μικρά η μεγάλα, που πέρασαν στο υποσυνείδητο μου και διαμόρφωσαν την προσωπικότητα μου.

Η απαγορευμένη ζώνη 67 είναι ένα βιβλίο στο οποίο έχει γίνει πολύ μεγάλη έρευνα.
Πόσο χρόνο σας πήρε η συγγραφή αλλά και η έρευνα για το βιβλίο σας;

Πράγματι καμιά φορά ένιωθα ότι γράφω μια διδακτορική διατριβή παρά ένα μυθιστόρημα. Η αλήθεια είναι ότι μου πηρέ περισσότερο χρόνο η έρευνα παρά το γράψιμο.Συνολικά το βιβλίο μέχρι να πάρει την τελική του μορφή μου πήρε γύρω στα 4 χρόνια χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι έγραφα πάντα εντατικά. Το μεγαλύτερο μέρος του βιβλίου το ολοκλήρωσα τον καιρό που σπούδαζα φυσική. Για πολλές μέρες κατά την διάρκεια των εξεταστικών περιόδων, η συγγραφή του βιβλίου υπήρξε και η μοναδική μου διέξοδος καθώς και ένα ευχάριστο διάλειμμα από την επίπονη μελέτη της κβαντικής φυσικής η της διανυσματικής ανάλυσης.




Ποια εσωτερική ανάγκη  ήρθε να καλύψει  αυτό το βιβλίο και τι μήνυμα θέλετε να περάσετε στου αναγνώστες;

Ήταν μια εσωτερική αναζήτηση που χρόνια τώρα αποζητούσε μια διέξοδο προς τα έξω. Όλες μου οι ανησυχίες, όλες μου οι απορίες, για το σύμπαν, για την ζωή, για την άγνωστη προϊστορία του Ανθρώπου, για το πεπρωμένο, για την απαγορευμένη αρχαιολογία, για τα μυστήρια της ανθρωπότητας, διψούσαν αγωνιωδώς για απαντήσεις.  Αυτό ήταν και το βασικότερο κίνητρο που με ώθησε να γράψω μια ιστορία που να εμπεριέχει όλους αυτούς τους προβληματισμούς και τις εμπειρίες μου. Μέσα από την πλοκή της ιστορίας και με οδηγό τον ήρωα του μυθιστορήματος, οι αναγνώστες θα βιώσουν εμπειρίες μοναδικές και θα ξεκλειδώσουν μαζί του τα μυστικά του σύμπαντος και της δημιουργίας. Η αλήθεια συμπορεύεται χέρι με χέρι με την φαντασία σε ένα μεθυστικό ταξίδι γνώσης και επίγνωσης. Το μήνυμα που θέλω να δώσω στους αναγνώστες είναι πως τίποτα τελικά δεν είναι όπως φαίνεται. Η αναζήτηση της αληθείας συνεχίζεται…

Πώς νιώσατε όταν κρατήσατε στα χέρια σας το πρώτο αντίτυπο του βιβλίου και όταν το είδατε στα ράφια των βιβλιοπωλείων;

Μεγάλη χαρά και ικανοποίηση που ο κόπος και ο μόχθος τόσων χρονών έπιασαν τόπο. Το ταξίδι τέλειωσε, ο Οδυσσέας έφτασε επιτέλους στην Ιθάκη του…



Για ποιο λόγο θα προτρέπατε τους αναγνώστες να διαβάσουν το βιβλίο σας;

Όσοι αγαπούν το μυστήριο, την περιπέτεια, τα ταξίδια και ενδιαφέρονται για τα προαιώνια ερωτήματα του ανθρώπου, θα βρουν μέσα στις σελίδες του βιβλίου μου αυτό ακριβώς που αναζητούν. Έπειτα το βιβλίο εκτός του ότι είναι ευκολοδιάβαστο και σε ταξιδεύει, έχει και διδακτικό χαρακτήρα δίχως ωστόσο να λείπει φυσικά και το στοιχειό του ερώτα και της αληθινής φιλίας.


Πως αντιδράτε στις αρνητικές κριτικές και αν αυτές σας επηρεάζουν;

Όσο αφορά το βιβλίο η αλήθεια είναι ότι ακόμα δεν έχω λάβει κάποιες αρνητικές κριτικές, αλλά βέβαια είναι και νωρίς ακόμα καθώς έχει μόλις λίγους μήνες που κυκλοφόρησε. Πιστεύω όμως πως κάθε κριτική, καλή η κακή, πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη ώστε να γνωρίζει ο δημιουργός που βαδίζει και τη απήχηση έχει το έργο του στον κόσμο.


Γράφετε κάποιο βιβλίο αυτήν την περίοδο και αν ναι θα μπορούσατε να μας πείτε λίγα λόγια;

Δυστυχώς προς το παρών δεν γράφω τίποτα διότι έχω απορροφηθεί από την καθημερινότητα και την εργασία, αλλά σας εγγυώμαι ότι σύντομα αυτό θα αλλάξει, και ναι κάτι έχω κατά νου.


Με τι ασχολείστε στον ελεύθερο χρόνο σας;

Επειδή η δουλεία που κάνω είναι καθιστική, έχω ανάγκη για κίνηση και γυμναστική. Έτσι συνήθως στον ελεύθερο χρόνο μου πηγαίνω είτε στο γυμναστήριο είτε για Squash είτε, όταν ο καιρός το επιτρέπει, για ποδήλατο μέσα στην φύση. Στο σακίδιο που κουβαλώ μαζί στις ποδηλατοεξορμήσεις μου, πάντα έχω μέσα και ένα καλό βιβλίο. Επίσης με αρέσει να βγαίνω έξω με φίλους και να συζητάμε με τις ώρες για πράγματα που μας ενδιαφέρουν. Ταξιδεύω όσο μπορώ και παρακολουθώ διαλέξεις και ντοκιμαντέρ επιστημονικού η κοινωνικού κυρίως περιεχομένου στο διαδίκτυο καθώς δεν έχω τηλεόραση σπίτι μου. Ακούω μουσική, και ακόμα πιο σπάνια βλέπω καμιά καλή ταινία με φίλους συνήθως.


Ο κύριος Σαμαράς έχει χρόνο να διαβάζει για προσωπική ευχαρίστηση και αν ναι ποιο είδος λογοτεχνίας σας αρέσει;

Μου αρέσει πολύ το διάβασμα και σε κάθε ευκαιρία  διαβάζω. Στο τρένο όταν πηγαίνω στην δουλεία η στο αμάξι όπου και ακούω συνήθως συνεντεύξεις εκπομπές, ντοκιμαντέρ η αναγνώσματα, το βράδυ πριν πέσω για ύπνο η στις εξορμήσεις μου με το ποδήλατο στην φύση. Διαβάζω συνήθως βιβλία εκλαϊκευμένης επιστήμης, αλλά και διάφορα μυθιστορήματα  επιστημονικής κυρίως  φαντασίας.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας συγγραφέας;

Μπορεί να ακουστώ παλιομοδίτικης αλλά ο αγαπημένος μου συγγραφέας είναι ο Ιούλιος Βερν, ο Πατέρας της επιστημονικής φαντασίας, δεν είναι τυχαίο άλλωστε που στην μνήμη του αφιέρωσα το έργο μου. Μου αρέσουν ωστόσο και πολλοί άλλοι νεώτεροι συγγραφείς όπως ο Άρθουρ Κλαρκ, James a Michener H.G. Wells, Isaac Asimov κλπ…

Έχετε ταξιδέψει σε όλα αυτά τα μέρη που αναγράφονται στο βιβλίο σας;

Χα, χα, όχι δυστυχώς εκτός από Ελλάδα και Γερμάνια μόνο στις Φιλιππίνες έχω ταξιδέψει. Ας είναι καλά το google earth και το διαδίκτυο. Αλλά έχω βάλει σκοπό να ταξιδέψω στην Κούβα η στο Τουλούμ του Μεξικού στο κοντινό μέλλον.


Κλείνοντας την συνέντευξη μας και αφού σας ευχαριστήσω που μιλήσατε μαζί μου και  που συστηθήκατε με αυτό τον τρόπο στους φίλους μας στα << βιβλιοαρώματα>>  μας , είναι κάτι που θέλετε να πείτε στους φίλους μας;

Εγώ σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε να παρουσιάσω το έργο μου και να έρθω κατά κάποιον τρόπο σε επαφή με τους αναγνώστες μου. Θέλω να προτρέψω στους φίλους μας να διαβάζουν όσο μπορούν, το διάβασμα μας ανοίγει το μυαλό και τους ορίζοντες, διευρύνει το πνεύμα και μας κάνει σκεπτόμενους Ανθρώπους, με κρίση και άποψη. Το βιβλίο είναι και θα παραμείνει ο καλύτερος φίλος του σκεπτόμενου Ανθρώπου.

Επιμέλεια συνέντευξης: Bίκυ Τάσιου


Λίγα λόγια για το βιβλίο:



Μια απρόσµενη συνάντηση σε ένα µπαρ της εθνικής οδού, ένα τραγικό ατύχηµα και ένας φάκελος γεµάτος µυστήριο,  θα γίνουν η αφορµή η ήσυχη ζωή του καθηγητή Ιάσονα Μηνά να αλλάξει για πάντα.

Ο δρόµος που θα πάρει περνάει µέσα από επικίνδυνα µονοπάτια, όπου παρελθόν και µέλλον σµίγουν σε ένα ταξίδι αυτογνωσίας και επίγνωσης. Ο αριθµός 67, που µοιάζει σαν να τον έχει στοιχειώσει, θα του γίνει µόνιµος σύντροφος από την αρχή ακόµα αυτού του ταξιδιού, που θα τον οδηγήσει τελικά στην Απαγορευµένη Ζώνη. Εκεί, πίσω από αρχέγονα µυστικά, έρωτες και αποκαλύψεις, θα βρει την Ιθάκη του, που του επιφύλαξε το πεπρωµένο…

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Ο Κωνσταντίνος Σαµαράς γεννήθηκε το 1974 στη Δράµα, όπου έζησε και διδάχτηκε τα πρώτα του γράµµατα. Μετά την αποφοίτησή του από το γενικό λύκειο Προσοτσάνης και τη συµµετοχή του στις πανελλήνιες εξετάσεις, ακολούθησε η θητεία του στις ειδικές δυνάµεις του ελληνικού στρατού. Το 1994 µετανάστευσε µόνιµα στη Γερµανία, όπου και διαµένει µέχρι σήµερα.
Σπούδασε µερικά εξάµηνα Γεωδαισία, και αργότερα ολοκλήρωσε τις σπουδές του στα εφαρµοσµένα Μαθηµατικά και τη Φυσική στο πανεπιστήµιο της Στουτγκάρδης.
Έχει εργαστεί σε τοµείς πληροφορικής και ανάπτυξης λογισµικού για την αυτοκινητοβιοµηχανία, αλλά και σαν καθηγητής Μαθηµατικών σε ελληνικό φροντιστήριο.
Τα ενδιαφέροντά του στρέφονται κυρίως γύρω από τις θετικές επιστήµες, τη φιλοσοφία αλλά και τα προαιώνια ερωτήµατα του Ανθρώπου, καθώς και τα ανεξήγητα φαινόµενα.
Η «Απαγορευµένη ζώνη 67» αποτελεί την πρώτη του προσπάθεια στον λογοτεχνικό χώρο, καθώς και στον χώρο της επιστηµονικής φαντασίας.


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου