RSS

Τρίτη 30 Απριλίου 2019

ΣΚΙΕΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΕΡΑ ΟΧΘΗΣ

Book Review
Anna Kritsotaki
 
Άλλο ένα ονειρικό ταξίδι στον κόσμο του μυστηρίου και του άγνωστου, έφτασε στο τέλος του.
Δεκάξι μικρές ιστορίες, εμπνευσμένες από τους μύθους και παραδόσεις της Ελλάδας μας, μου κράτησαν συντροφιά, χωρίς να παραλείψουν να αφήσουν πίσω τους την αίσθηση του ψύχους και της ανατριχίλας,όμοια με εκείνη που αφήνει ο θάνατος.

Από μικρή λάτρευα τις ιστορίες τρόμου και παρόλο που μου προκαλούσαν φόβο, ποτέ δεν έκλεισα τα αυτιά μου στο κάλεσμα τους.Σαν και τώρα θυμάμαι την γιαγιά μου να μου διηγείται με πομπώδη τρόπο τις ιστορίες της, που μαζί με τις ξαδέρφες μου απολαμβάναμε να ακούμε, δίνοντας παρηγοριά η μία στην άλλη, κρατώντας σφιχτά το χέρι της. Ιστορίες τρομερές για κακά πνεύματα, τελώνια,καλικάντζαρους και κάθε λογής μυθικά πλάσματα, παρέλασαν μέσα από τις εξιστορήσεις της ,δίνοντας πνοή σε σκοτεινά παραμύθια. Νομίζω όμως πως για την γιαγιά μου αλλά και για κάποιους ανθρώπους εκείνης της εποχής, που τους βαραίνουν πολλοί χειμώνες στην πλάτη τους,ήταν κάτι παραπάνω από απλά παραμύθια. Ίσως αυτό ισχύει και για μένα. Πιστεύω πως μερικοί τόποι και μέρη που έχουν στιγματιστεί με κάποιο τρόπο από το κακό, αφήνουν πίσω τους κάποια ίχνη ή αποτυπώματα ας πούμε καλύτερα. Δεν είμαι ειδική στο θέμα, ούτε θα ήθελα να σταθούμε εκεί περισσότερο. Απλά τέτοιου είδους ιστορίες, τις αντιμετωπίζω πάντα με δέος. Αυτή την υπέροχη αίσθηση της γλυκιάς ανατριχίλας, που με έκαναν να αναπολώ τα παιδικά μου χρόνια, μου άφησε στο πέρασμα του,η ανάγνωση αυτού του βιβλίου . Λάτρεψα κάθε σκοτεινή ιστορία, κάθε τρομαχτική απεικόνιση της πραγματικότητας,κάθε θανάσιμο θρύλο. Άλλες φορές ένιωσα την αγωνία των πρωταγωνιστών στο πετσί μου,άλλες φορές ήθελα να τους βάλω τις φωνές να απομακρυνθούν από το μέρος που βρισκόταν, άλλες στιγμές ένιωσα πως ότι βίωναν ήταν απλή δικαιοσύνη,και άλλες στιγμές πως απλά είχαν την ατυχία να βρεθούν στο λάθος μέρος, την λάθος στιγμή. Μία προς μία όλες οι ιστορίες, ήταν ξεχωριστά διαλεγμένες και με έπεισαν για την αληθοφάνεια τους.Μου άρεσε που στο τέλος κάθε διήγησης, υπήρχε σημείωμα του συγγραφέα που σε ενημέρωνε για τον εκάστοτε θρύλο, την ερμηνεία του και την προέλευση του. Με έβαλε για τα καλά στο κλίμα, και μου έφερε στο μυαλό, ιστορίες που έμαθα από διάφορες διηγήσεις με μικρές ίσως παραλλαγές , καθ'όλη τη διάρκεια της ζωής μου.Ο λόγος του συγγραφέα ρευστός,άμεσος, έτρεχε σαν γάργαρο νεράκι, χωρίς να κουράζει τον αναγνώστη με περιττές φανφάρες.Τελικά που τελειώνουν οι μύθοι και που ξεκινά η πραγματικότητα? Ένα βιβλίο που σας προτείνω να διαβάσετε,όχι αν είστε μόνο λάτρεις του είδους, αλλά και των λαϊκών παραδόσεων. Διαβάζεται κατά προτίμηση βράδυ και με χαμηλό φωτισμό.🙂

Οπισθόφυλλο βιβλίου 

Νεκροί που γνωρίζουν όλες τις απαντήσεις, σπίτια που αντί για χαρά δίνουν απλόχερα τον θάνατο, παράξενοι δρόμοι που φημίζονται για τις παραφυσικές ιδιαιτερότητές τους…
Σε αυτό το βιβλίο θα βρεις μία συλλογή από 16 ανατριχιαστικές ιστορίες, εμπνευσμένες από κλασσικούς ή και λιγότερο γνωστούς ελληνικούς αστικούς θρύλους.
Από το μακάβριο σανατόριο της Πάρνηθας και το νεκροταφείο του Αμαρουσίου, μέχρι τη μυστηριώδη λίμνη της Καστοριάς και τις άγνωστες παραδόσεις του ομιχλώδους Έβρου.
Τα μικρά παιδιά άκουγαν, κάποτε, τα παραμύθια της γιαγιάς τους. Έχοντας πλέον μεγαλώσει, εξακολουθούν να ανατριχιάζουν με τη σκοτεινή νεομυθολογία του τόπου μας.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου