RSS

Κυριακή 28 Ιουλίου 2019

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΞΟΔΟΣ ΡΙΤΑ ΧΕΙΓΟΥΟΡΘ

"Τα μόνα πράγματα που αρνούμαι να εμπορευτώ εδώ μέσα είναι τα όπλα και τα σκληρά ναρκωτικά. Δεν έχω σκοπό να βοηθήσω κανέναν να πεθάνει ή να σκοτώσει κάποιον άλλον. Έχω τόσους θανάτους μέσα μου, που μου φτάνουν για όλη μου τη ζωή..."

Εδώ και πολλά χρόνια αυτό το βιβλίο συνέχεια βρισκόταν μπροστά μου και εγώ συνέχεια το προσπερνούσα.
Και όπως γίνεται στις περισσότερες των περιπτώσεων αυτά αποτελούν και τα βιβλία που με στιγματίζουν σαν αναγνώστη.
Όσοι έχουν διαβάσει αυτό το βιβλίο είμαι σίγουρη ότι πιστεύουν πως ο βασιλιάς εδώ είναι στα καλύτερά του και θεωρώ αν και δεν έχω διαβάσει όλη τη βιβλιογραφία του ότι αυτό αποτελεί ένα από τα κορυφαία έργα του.


Η ζωή των σωφρονιστικών ιδρυμάτων των ΗΠΑ καταθέτεται με κάθε ειλικρίνεια από τον βασιλιά μας.
Σίγουρα κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι τα βιβλία που αναφέρονται στο σωφρονισμό και στις σκληρές συνθήκες διαβίωσης των ανθρώπων μέσα στις φυλακές αποτελούν εύκολη ανάγνωση.
Δεν θα μπορούσα ποτέ όμως να φανταστώ ότι αυτό το βιβλίο θα με συγκλόνιζε τόσο πολύ και ότι στις τελευταίες πέντε σελίδες του θα έκλαιγα χωρίς σταματημό.
Έκλαιγα για την ελπίδα που φωλιάζει μέσα μας και δεν πεθαίνει ποτέ.
Για τη φιλία η οποία ανθίζει μέσα στις πιο δύσκολες συνθήκες και γίνεται η αφορμή πολλές φορές να μας κρατήσει στη ζωή.
Για την ανθρώπινη δύναμη.
Για την αγάπη στη ζωή.


Είναι από τα μοναδικά βιβλία του που δεν έχω δει την τηλεοπτική του μεταφορά.
Για εμένα προσωπικά αυτό το βιβλίο ήταν ένα αριστούργημα.
Ένα εξαιρετικό μυθιστόρημα για την ελπίδα και τη φιλία.
Ένας βασιλιάς διαφορετικός αλλά πάντα γνώριμος εστιάζοντας στον άνθρωπο και στα συναισθήματά του.
Αυτή η ιστορία όπως και το πράσινο μίλι με ταρακούνησαν τόσο πολύ που πιστεύω ότι δεν πρόκειται να την ξεχάσω ποτέ.
Την ιστορία του βιβλίου διηγείται ο Ρέντ ο όποιος ξετυλίγει τον προσωπικό δράμα του Άντυ και του εγκλεισμού του στις φυλακές του Μεην.


Οι περισσότεροι από σας είμαι σίγουρη ότι έχετε διαβάσει αυτό το βιβλίο επομένως δεν χρειάζεται να πω και πάρα πολλά πράγματα.
Ο βασιλιάς έρχεται να μας συγκλονίσει με τις σοκαριστικές περιγραφές του για τις σκληρές συνθήκες του εγκλεισμού στις φυλακές, το παρεμπόριο, τα ναρκωτικά, τις σχέσεις ομοφυλοφιλίας, τους βιασμούς των κρατουμένων τον στιγματισμό και την ιδρυματοποίηση κι όλα αυτά τα ζοφερά που αποτελούν το σκληρό κόσμο των φυλακών.


Όταν πήρα στα χέρια μου αυτό το βιβλίο η μόνη μου περιέργεια ήταν τι σχέση έχει μία ντίβα του κινηματογράφου με μία υπόθεση φυλακών.
Αναφέρομαι φυσικά στον τίτλο του βιβλίου.
Πραγματικά αυτό αποτέλεσε μία έκπληξη για μένα.
Αυτό που βρήκα όμως πραγματικά ενδιαφέρον ήταν ότι η ιστορία ειπώθηκε χωρίς πραγματικά ο Ρέντ να είναι σίγουρος για το τι μπορεί να συνέβη.
Μέσα από εικασίες, προβληματισμούς και αναπάντητα ερωτήματα πλέκει τον μύθο του Άντυ που ήταν υπόδειγμα κρατουμένου.
Που ήταν υπόδειγμα ανθρωπιάς.
Ένας αθώος και ένας ένοχος χτίζουν λιθαράκι το λιθαράκι μία σχέση εμπιστοσύνης και φιλίας.
Μία συγκλονιστική ανθρώπινη ιστορία που ξετυλίγεται πίσω από τα κάγκελα των φυλακών.
Τελικά τελειώνοντας την ανάγνωση αυτού του βιβλίου για μία ακόμα φορά συνειδητοποιώ ότι ο Stephen King κατέχει επάξια τον τίτλο του βασιλιά.


Το βιβλίο αφορά την ιστορία του Andy Dufrain, ενός τραπεζίτη, ο οποίος παραμένει στην φυλακή Shawshank για 19 ολόκληρα χρόνια, επειδή κατηγορείται άδικα για το φόνο της γυναίκας του και του εραστή της. Εκεί γνωρίζει έναν κρατούμενο με το όνομα Red και μαζί ανακαλύπτουν τη δύναμη της αληθινής φιλίας, μέχρι που φτάνουν και οι δύο στη λύτρωση!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου