RSS

Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2018

ΜΑΞ - ΚΡΙΤΙΚΗ

ΕΙΡΗΝΗ ΨΑΡΑΚΗ
<<Η ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ>>
Έχουμε 19 Απριλίου 1936. Σχεδόν μεσάνυχτα. Θα έπρεπε να έχω γεννηθεί ήδη από χθες, αλλά δεν ήθελα. Δεν έβρισκα κατάλληλη την ημερομηνία. Οπότε έμεινα στη θέση μου. Ακίνητος. Παγωμένος. Ω! Αυτό κάνει φυσικά τη μητέρα μου να υποφέρει, αλλά είναι γενναία γυναίκα και ανέχεται αυτή την καθυστέρηση χωρίς να παραπονιέται. Εξάλλου είμαι σίγουρος πως το εγκρίνει κι εκείνη.
Η επιθυμία μου, η πρώτη της προσεχούς ζωής μου που όπου να ’ναι θα ξεκινήσει, είναι να γεννηθώ στις 20 Απριλίου. Γιατί αυτή είναι η ημερομηνία των γενεθλίων του Φύρερ μας. Αν γεννηθώ στις 20 Απριλίου θα είμαι ευλογημένος από τους αρχαίους γερμανικούς θεούς και θα αναγνωρίσουν στο πρόσωπό μου τον πρωτότοκο της ανώτερης φυλής. Της Άριας φυλής. Αυτής που στο εξής θα κυριαρχεί στον υπόλοιπο κόσμο.
Αυτή την ώρα που σας μιλάω, λοιπόν, βρίσκομαι μέσα στην κοιλιά της μητέρας μου και όπου να ’ναι επίκειται η γέννησή μου.
ΠΡΕΠΕΙ να είμαι ξανθός. ΠΡΕΠΕΙ να έχω γαλανά μάτια. ΠΡΕΠΕΙ να είμαι γρήγορος. Νευρώδης. Ανθεκτικός. Σκληρός. Σαν το ατσάλι των Κρουπ. Είμαι το παιδί του μέλλοντος. Το παιδί που συνελήφθη χωρίς ίχνος αγάπης. Χωρίς Θεό. Χωρίς Νόμο. Χωρίς τίποτε άλλο παρά δύναμη και οργή. Θα δαγκώνω αντί να πιπιλάω. Θα ουρλιάζω αντί να κλαψουρίζω. Θα µισώ αντί να αγαπώ.Χάιλ Χίτλερ!
Ο Μαξ είναι το τέλειο πρωτότυπο του προγράµµατος «Λέµπενσµπορν», το οποίο έθεσε σε εφαρµογή ο Χίµλερ. Γυναίκες επιλεγµένες από τους ναζί φέρνουν στον κόσµο καθαρούς εκπροσώπους της άριας φυλής, µια ιδανική νέα γενιά που προορίζεται να αναγεννήσει τη Γερµανία και µετά όλη την κατεχόµενη από το Ράιχ Ευρώπη.
Ένα βιβλίο-σταθµός, εξαιρετικά τεκµηριωµένο, που µιλάει µε διαφορετικό τρόπο για τον ναζισµό. Ένα συγκλονιστικό ανάγνωσµα, από το οποίο δεν µπορεί κανείς να βγει αλώβητος
(οπισθόφυλλο)

Ο Μαξ δεν είναι ένα οποιοδήποτε παιδί. Είναι ένα κατασκευασμένο παιδί. Ένα παιδί που γεννήθηκε για να γίνει παιδί της Άριας φυλής. Έχει για μητέρα του τη Γερμανία και πατέρα του τον Φύρερ, όπως μας λέει και ο ίδιος. Το πρόγραμμα "Λέμπενσμπορν" γέννησε χιλιάδες παιδιά για να γίνουν στρατιώτες, μαχητές, αυθεντικά παιδιά της Άριας φυλής, προορισμένα για όργανα του Ράιχ, του Χίτλερ και του Φύρερ. Γυναίκες που έχουν επιλεχθεί από τους ναζί φέρνουν στον κόσμο παιδιά, αποκλειστικά και μόνο για να γίνει η νέα γενιά που θα αναγεννήσει τη Γερμανία και κατ' επέκταση την υπόλοιπη Ευρώπη. Επέλεγαν γυναίκες με τα ανάλογα χαρακτηριστικά τις ανάγκαζαν να πηγαίνουν με γερμανούς αξιωματούχους για να είναι σίγουροι για τα γονίδια που θα κληροδοτούσαν στα παιδιά. Όταν γεννιόντουσαν τα παιδιά, τα εξέταζαν εξονυχιστικά για να δουν αν είχαν τις κατάλληλες προδιαγραφές. Κατάξανθα, καταγάλανα, με λευκό δέρμα και με κατάλληλες αναλογίες στο πρόσωπο και στο σώμα. Αν δεν ήταν όπως τα ήθελαν τα "απολύμαναν". Έπρεπε η Άρια φυλή να είναι αψεγάδιαστη. Γραμμένο σε πρώτο πρόσωπο και σε απλή γραφή σε βάζει στο κλίμα του ναζισμού και σε κάνει να απορείς και να ανατριχιάζεις για την τραγωδία που εξελίχθηκε στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και για τα εγκλήματα που διαπράχθηκαν. Φανατικός οπαδός του ναζισμού, από έμβρυο ακόμα, μας διηγείται τη ζωή του,πως γεννήθηκε, πως μεγάλωσε, πως αποκόπηκε από τη μάνα του μωρό ακόμα που ήταν, πως γαλουχήθηκε. Ένα θλιβερό κατά την άποψή μου ιστορικό μυθιστόρημα, που αναφέρεται σε μία παράλογη ιδεολογία, η οποία σε θλίβει, σε στεναχωρεί και σε εξοργίζει ταυτόχρονα, απλά δεν θες να το αφήσεις από τα χέρια σου, μέχρι να τελειώσει.


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου