RSS

Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2017

ΑΡΩΜΑ ΡΕΖΕΝΤΑΣ - ΚΡΙΤΙΚΗ

ELSA PAZOLIDOU
<<Η ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ>>

Αννα, Γκιζέλα, Βαλεντίνη
Τρεις γυναίκες,τρεις
ζωές!!!Ζωές γεμάτες άρωμα ρεζεντας στο πέρασμα των χρόνων!!!
Ζωές γεμάτες αγάπη,φιλιά,ελπίδα,όνειρα,ανθρωπιά,αλλά και δάκρυα,μίσος, ζήλια και πόνο!
Το βιβλίο ξεκινά με την Βαλεντίνη,την απόγονο της Άννας και της Γκιζέλας.

Ξεφυλλιζει το άλμπουμ των αναμνήσεων της και μου αφηγείται τις ζωές τους,αφήνοντας στην ατμόσφαιρα να πλανάται το αγαπημένο άρωμα τους!Με ταξιδεψε μέσα από τις σελίδες και μου άφησε μικρές δροσοσταλιες ρεζεντας σε κάθε μία από αυτές!
Η Άννα,μία φτωχή χωριατοπούλα,λίγο έξω από τη Βιέννη,γίνεται η νεράιδα του παραμυθιού για τον Άντον,τον πλούσιο και ευγενή νεαρό της εποχής εκείνης,μία εποχή που πρωτοστατουν οι χοροί σε μεγάλα σαλόνια,μία εποχή που απαγορευόταν να μην ξέρεις να χορεύεις βαλς,ζώντας στην Αυστρία!
Αγαπιούνται με αγάπη αγνη και αληθινή,δημιουργούν την οικογένεια τους και ζουν σε μία πόλη ονειρεμένη με ρόδινες νύχτες!Τα παιδιά που αποκτούν,έρχονται να πλαισιώσουν τη χαρά και την ευτυχία τους!
Η Γκιζέλα,το τελευταίο παιδί του ζευγαριού,κληρονομεί τον υπέροχο χαρακτήρα των γονιών της και μεταμορφωνεται μεγαλώνοντας σε μία γυναίκα απλή και καλόκαρδη!Ακολουθεί την αδερφή της στην Ελλάδα,σε μία εποχή που τα σύννεφα του πολέμου άρχισαν να εξαπλώνονται πάνω απ τα κεφάλια όλων των λαών, με μία λέξη:Χίτλερ!!!!
Ερωτεύεται και παντρεύεται τον Χρήστο Καλλέργη,έναν γιατρό που η δουλειά του είναι λειτουργημα, γεμάτος αρχές και ιδανικά!
Η ζωή τους έστησε καρτέρι και τους ένωσε ξέροντας πως είναι ο ένας για τον άλλον,το άλλο του μισό!Συντροφεύουν ο ένας τον άλλον μέχρι το τέλος της ζωής τους πιασμένοι χέρι χέρι,κάτι που τους βοηθάει να διασχίσουν την εποχή της κατοχης,η οποία είναι γεμάτη αρρώστια,πείνα και θάνατο,καταφέρνοντας να βγουν νικητές!Καρπός του έρωτα τους,η Βαλεντίνη!
Το τέλος του πολέμου, τους βρίσκει στη Σπάρτη,με την κόρη τους,μεγάλη πια,να έχει φτιάξει τη δική της οικογένεια!Μία κοπέλα μεγαλωμένη με ήθος και αξίες!Αξίες που τις μεταδίδει με τη σειρά της στα δικά της παιδια!
Χόρεψα,τραγούδησα,αγάπησα,,πείνασα,αρρωστησα,έκλαψα πάντα πλημμυρισμένη από ένα άρωμα,το άρωμα ρεζεντας!!!Το αγαπημένο άρωμα των ηρωιδων!
Σπουδαίες προσωπικότητες,ανθρώπινες και αξίες σεβασμού και προσοχής!
Ένα μυθιστόρημα που με ταξίδεψε με ζεστασιά και με ένα χάδι απαλό και γλυκό!Υπήρχαν στιγμές που συγκινήθηκα πολύ ,στιγμές άσχημες και καταστάσεις τραγικές,αλλά δεμένες αριστοτεχνικά με την ιστορία και το παραμύθι!
Μια όμορφη,γλυκιά και απαλή γραφή,χωρίς να με τρομάζει και να με καταπιέζει,με συνεχή ροή,χωρίς να με κουράζει,το αντίθετο μαλιστα,μία ιστορία άψογα δεμένη στο χρόνο!
Ένα παραμύθι βγαλμένο μέσα από την ιστορία και την καθημερινότητα!!!Ένα παραμύθι που μου δίδαξε να μην παρατάω ότι αξίζει,να πολεμάω για τον εαυτό μου και τους αγαπημένους μου!Μου άνοιξε τα μάτια απέναντι στις προκλήσεις και μου έμαθε να τις καλοδεχομαι! Καλογραμμένο,γεμάτο τρυφερότητα αλλά και ρεαλισμό!Η συγγραφέας συνδύασε και ένωσε άψογα την ιστορία με το παραμύθι και κατάφερε να μου μεταδώσει εκείνες τις εποχές με πλήρη επιτυχία!!!
Έζησα έντονα όλες τις στιγμές του βιβλίου νιώθοντας μέσα μου τις ηρωίδες σαν τις τρεις εκείνες μοίρες,τις καλές,που μου άφησαν φεύγοντας μία ζεστασιά και ένα άρωμα επάνω μου!!!
Ένα βιβλίο ταξιδιάρικο, αγαπησιαρικο που θα μαλακώσει όλες τις αισθήσεις σας!!!
Μα πάνω απ όλα θα καταφέρει να εισχωρήσει μέσα σας και θα σας δείξει με άλλη ματιά τη συνεχιση της ζωής σας!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου