RSS

Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 2017

ΥΓΡΗ ΠΟΛΗ - ΚΡΙΤΙΚΗ

VOULA FOTINOPOULOU
<<Η ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ>>

Ωραίο βιβλίο καλογραμμένο, με άξονα το Μάρτη του 68 στο Παρίσι , παντρεύει την κουλτούρα της Κομοτηνής που είναι όλο αρώματα με τον αέρα του Παρισιού από ιδεολογική άποψη, μέσα από τους χαρακτήρες των ηρώων!!! Ένα ιδιαίτερο βιβλίο, πολύ καλογραμμένο, σαφώς βελτιωμένη από τα προηγούμενα της, επειδή την ακολουθώ..
.. αλλά με χαλάει πολύ η ομοφυλοφιλική σχέση των ηρώων, επηρεασμένη και αυτή από την εξιδανίκευση του παρελθόντος, θέλοντας να αποτινάξουν τη συντηριτικουρα της Κομοτηνής, αλλά τους φέρνει αντίθετα αποτελέσματα, ουσιαστικά τους βασανίζει!!!Εκεί φαίνεται η μεγαλοπρέπεια της, μέσα από τις αντιθέσεις και τις ακρότητες των ηρώων, εξορκίζοντας τη σεμνότητα που θέλουν βίαια να αποτινάξουν. Η Κομοτηνή είναι τόσο επιβλητική που τα σαρώνει ολαααα! Ισως αυτή την αντίθεση θέλει να δώσει η Ναούμ, μέσα από τη συγκρότηση και ενίοτε μέσα από τις υποτιθέμενες αγάπης, σωριάζονται όλα καταστροφικά στη μεγαλοπρέπεια της πόλης, του ήθους, των αρχών, της συνύπαρξης της πολυπληθυσμικοτητάς της. Αυτό το βιβλίο αφήνει πολλά νοήματα , παίρνεις αυτά που σου αρέσουν, που σε βολεύουν ίσως.... Έχει κάτι για όλους με συνιστάμενη τη γνώση και την αίσθηση αυτής της επιβλητικής πόλης!!!! Δεν το έχω ολοκληρώσει είμαι προς το τέλος, αλλά αυτά που μου αφήνει είναι πάρα πολλά, (αν και είμαι λίγη) για να αγκαλιάσουν το μυαλό μου και την απόσταση που μας χωρίζει απο το χρόνο και τον τόπο, που αναφέρεται η συγγραφέας. Ίσως τα προβλήματα μας και οι ανησυχίες μας είναι σε άλλη διάσταση για να συνεκτιμήσουμε το ταξίδι της Ναούμ ανάμεσα στην αληθινή αγάπη του Ζαχαρία, που θριαμβεύει, και στις υποτιθέμενες φαντασιώσεις των ομοφυλοφιλικών σχέσεων, που ουσιαστικά τους βασανίζουν, και αφήνουν την αίσθηση της πίκρας και της απογοήτευσης που ψάχνει αυτή η παρέα, ερείπια ενός αποτυχημένου παρελθόντος, που το μονό που τους ενώνει η ιδιαιτερότητα τους, στραγγίζοντας τη τελευταία σταγόνα ηδονής, γεμίζοντας τους τύψεις και ένοχες..... που μας τις μεταλαμπαδεύει η συγγραφέας, αλλά σαφώς ερωτευμένη με τον τόπο της μας δίνει την αξία που πραγματικά της αξίζει (της Κομοτηνής) !!!! Δεν μπορώ να το βαθμολογήσω, θα αδικήσω όλους εσάς που θα το διαβάσατε.... Ευχαριστώ τη φίλη Χριστινα-Γιαννης Τζανετος, που ουσιαστικά με έσπρωξε να το διαβάσω, γιατί θα πήγαινε ακλαφτο... στα χεριά της ΑΘηνα Ξενικου, όπως πήγε της φίλης Χρύσα (παρτο πίσω... χα χα), την Αγνη Μορφωση που μου το πάσαρε (χα χα και νόμισε οτι το ξεφορτώθηκε) , τη Georgia Retetakou, που επέμενε να το διαβάσω και ας μην έχω τη φαντασία και τα όνειρα της!!!! Εσεις θα του απονείμετε το βραβείο Oscar αν κρίνετε ότι το αξίζει!!!!!
Και οπως αναφερει η Φωτεινη Ναουμ, ΄΄Η υγρή πόλη είμαι εγώ. Είμαστε εμείς. Η κοινωνία που ζούμε, όλα αυτά που καλούμαστε να βιώσουμε χωρίς να μας έχει προετοιμάσει κανείς. Το ποτάμι άλλοτε ξεσκεπάζει και άλλοτε ενώνει και ευλογεί.
Η υγρή πόλη είναι μια πόλη μαγική

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου