RSS

Τρίτη 22 Μαΐου 2018

ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΜΑΣ

ELSA PAZOLIDOU
Η ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ

Ένα βιβλίο που διαφέρει, ένα βιβλίο που ξεχωρίζει!
Ένα βιβλίο που "μιλάει" όλες τις γλώσσες, μα πάνω απ όλα, την ανθρώπινη!
Γιατί; γιατί αυτό το βιβλίο αναφέρεται στον άνθρωπο, στον κάθε άνθρωπο που ζει κι αναπνέει πάνω στη γη.
Δεν κάνει διακρίσεις, απλώνει το χέρι και δείχνει εσένα, εμένα, όλους εμάς.

Μας μιλάει έναν-έναν ξέχωρα, δείχνοντας την καθημερινότητα όλων μας.
Ζωγραφίζει την Ελλάδα του σήμερα, με την οικονομική κρίση, την Ελλάδα της φτώχειας, της πείνας, της προσφυγιάς και της τρομοκρατίας. 
Την Ελλάδα του φασισμού, την Ελλάδα του θανάτου.
Την χώρα του ήλιου, του έρωτα και της αγάπης! 
Μέσα σ αυτήν την όμορφη χώρα, υπάρχουμε!
Με την εξαθλίωση και την ανέχεια, με τις προστριβές, τις οφειλές και τις χρωματικές διαφορετικότητες. Με τον διπλανό μας, τον απέναντι, τον συγγενή μας, με τον κάθε έναν που παλεύει για την ύπαρξη του. Με τον κάθε έναν από μας που ζει και αναπνέει μέσα σε μια αβεβαιότητα.
ΗΡΩΕΣ; Πολλοί και διάφοροι!
Ας θυμηθούμε παρέα πόσα μωρά παιδιά ξεβράστηκαν από τις θάλασσές μας!
Ας θυμηθούμε τον απέναντι που πήδηξε από τον έκτο όροφο γιατί δεν άντεξε την οικονομική θηλιά, ας θυμηθούμε την εισαγόμενη καθαρίστρια της γειτόνισσας, τον νεκρό τρομοκράτη της πλατείας που δολοφόνησε αθώες ψυχές, τον κάθε δάσκαλο που μάτωσαν τα χείλη του μέσα σε μια αίθουσα γεμάτη μικρά παιδιά! 
Μπορούμε να τα θυμηθούμε; Ή καλύτερα, θέλουμε;
Η κυρία Νούλη Τσαγκαράκη λοιπόν, ταρακούνησε την ησυχία μου, το βόλεμα της συνείδησής μου. Με γλύτωσε από δεύτερες και τρίτες σκέψεις και με μια γλώσσα απλή, καθημερινή και ρεαλιστική, αλλά συγχρόνως ευαίσθητη και ανθρώπινη, μου "έδειξε" όλα αυτά που βλέπω στην κάθε μέρα μου και ξεχνάω ηθελημένα. Με χτύπησε εκεί που πονάω : στην ανθρωπιά!
Με δακρυσμένη ματιά με παρακάλεσε να ξυπνήσω.
"Ξύπνα" μου είπε, γιατί "είσαι κι εσύ, εν δυνάμει, ένας από μας!" 
Την ευχαριστώ θερμά για αυτό!
Συγχαρητήρια!

1 σχόλια:

Νούλη Τσαγκαράκη είπε...

Αγαπημένη μου Έλσα, διάβασες το βιβλίο μου με τα μάτια της ψυχής και γι' αυτό με συγκίνησες ιδιαίτερα. Σ' ευχαριστώ πολύ!

Δημοσίευση σχολίου