Ketchum, Jack 💋💋
(2010) Δικαίωμα στη ζωή, Λογείον
(2008) Νεκρή σαιζόν, Jemma Press
Συμμετοχή σε συλλογικά έργα
Σε ηλικία 71 ετών έφυγε από την ζωή ο
συγγραφέας Jack Ketchum νικημένος από τον καρκίνο.
Ο Dallas Mayr (10 Νοεμβρίου 1946 - 24 Ιανουαρίου
2018), γνωστός με το ψευδώνυμό του Jack Ketchum , ήταν Αμερικανός συγγραφέας .
Ήταν αποδέκτης τεσσάρων Βραβείων Bram Stoker και τριών άλλων υποψηφιοτήτων. Πολλά από τα μυθιστορήματά του έχουν γίνει ταινία, συμπεριλαμβανομένου του Red and The Woman . Το 2011, ο Ketchum έλαβε το Grand Master Award για την εξαιρετική συμβολή στο είδος τρόμου.
Ήταν αποδέκτης τεσσάρων Βραβείων Bram Stoker και τριών άλλων υποψηφιοτήτων. Πολλά από τα μυθιστορήματά του έχουν γίνει ταινία, συμπεριλαμβανομένου του Red and The Woman . Το 2011, ο Ketchum έλαβε το Grand Master Award για την εξαιρετική συμβολή στο είδος τρόμου.
Ο Jack Ketchum ζούσε και εργαζόταν στη Νέα Υόρκη.
Προτού αποφασίσει να ασχοληθεί με την συγγραφή έκανε διάφορες δουλειές όπως
μάγειρας, πωλητής ξυλείας, καθηγητής γυμνασίου, ηθοποιός-τραγουδιστής,
σκουπιδιάρης, ενώ εργάστηκε και σε πρακτορείο καλλιτεχνικών δικαιωμάτων.
Εγκατέλειψε την τελευταία δουλειά θεωρώντας ότι μια και μπορούσε να προωθεί τις
δουλειές άλλων, θα μπορούσε να κάνει το ίδιο και με τις δικές του. Ευτυχώς,
αποδείχτηκε πως είχε δίκιο, με αποτέλεσμα σήμερα να θεωρείται ένας από τους
καλύτερους στο είδος του. Έχει εκδόσει αρκετά βιβλία, όπως τα "Off
Season", "Hide and Seek", "Cover", "She
Wakes", "The Girl Next Door", "Joyride", "Only
Child".
ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ:
(2011) Οι ξεγραμμένοι, Jemma Press
1969,
και ο πόλεμος του Βιετνάμ μαίνεται. Μια δύσκολη περίοδος για τους περισσότερους
νέους. Είτε θα δουλέψεις σκληρά για να συνεχίσεις τις σπουδές σου, είτε θα την
κοπανήσεις για τον Καναδά, γιατί αλλιώς ο θείος Σαμ θα σου χτυπήσει την πόρτα
και πριν το καταλάβεις μπορεί να βρεθείς να σέρνεσαι μέσα σε καμιά βαλτώδη
ρυζοκαλλιέργεια προσπαθώντας να μη σκέφτεσαι τους σάκους με τα πτώματα που
φεύγουν συστημένα καθημερινά για την πατρίδα. Για τον Ρέι και τον Τιμ τα
πράγματα δεν έχουν έτσι. Την έχουν σκαπούλαρει. Δεν είναι ούτε κολεγιόπαιδα,
ούτε και "αρούρια". Αλλά ο Ρέι και ο Τιμ έχουν τα δικά τους
προβλήματα. Μια δολοφονία, για παράδειγμα. Μια δολοφονία που ο Ρέι διέπραξε
πριν από τέσσερα χρόνια, επειδή έτσι του κάπνισε. Μια δολοφονία στην οποία ο
Τιμ και η Τζένιφερ, η πρώην του Ρέι, είναι συνένοχοι. Μια δολοφονία που ένας
κουρασμένος από τη ζωή μπάτσος δεν σκοπεύει να αφήσει ατιμώρητη. Ξέρει πως ο
Ρέι το έκανε, αλλά δεν μπορεί να το αποδείξει. Τώρα, στα πρόθυρα της
συνταξιοδότησης, μη έχοντας τίποτε να χάσει, αποφασίζει να προσπαθήσει για μια
τελευταία φορά να τσιγκλήσει την αλαζονική ψυχραιμία του Ρέι και να τον
οδηγήσει να κάνει κάποιο λάθος. Ένα λάθος που θα τον ξεσκεπάσει. Οι καταστάσεις
συγκλίνουν. Κάτι θα ξεσπάσει. Κάτι που θα οδηγήσει στη βία και το αίμα. Όταν η
αντάρα καταλαγιάσει, ποιοι θα είναι οι ξεγραμμένοι; (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ
ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)
(2011) Το κορίτσι της διπλανής πόρτας, Λογείον
Αμερικανικά
προάστια. Ένα όμορφο, ήσυχο μέρος για να μεγαλώνει κανείς. Εκτός αν πρόκειται
για την έφηβη Μεγκ ή την ανάπηρη αδερφή της, τη Σούζαν. Σε ένα αδιέξοδο, μέσα
στο σκοτεινό υγρό υπόγειο του σπιτιού των Τσάντλερ, η Μεγκ και η Σούζαν είναι
έρμαια στα κτηνώδη καπρίτσια και τις εκρήξεις οργής μιας μακρινής τους θείας
που βυθίζεται ταχύτατα στην τρέλα. Μια τρέλα που επηρεάζει τους τρεις γιους της
- και τελικά ολόκληρη τη γειτονιά. Μόνο ένα προβληματισμένο αγόρι στέκεται
διστακτικά ανάμεσα στη Μεγκ και τη Σούζαν και τον βάναυσο, βασανιστικό τους θάνατο.
Ένα αγόρι που είναι υποχρεωμένο να λάβει μια πολύ ώριμη απόφαση... (Από την
παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
«Όση απέχθεια κι αν νιώθει για αυτό το βιβλίο, ο αναγνώστης δεν μπορεί να τραβήξει το βλέμμα του. Σίγουρα όχι για λιπόψυχους» (Cemetery Dance)
«Ο ρεαλισμός είναι που κάνει αυτό το μυθιστόρημα τόσο τρομακτικό. Τα τέρατα είναι άνθρωποι, πράγμα που τα κάνει ακόμα πιο φρικτά» (Afraid Magazine)
«Μόνο δύο βεβαιότητες υπάρχουν σε τούτη τη ζωή, λέει το παλιό ρητό, ο θάνατος και οι φόροι, αλλά μπορώ να προσθέσω και μια τρίτη: η Disney Pictures δεν πρόκειται ποτέ να γυρίσει ταινία κάποιο μυθιστόρημα του Jack Ketchum.
Στον κόσμο του Ketchum οι νάνοι είναι κανίβαλοι, οι λύκοι ξεφυσάνε χωρίς ποτέ να κουράζονται και η πρισκίπισσα καταλήγει σε ένα αντιπυρηνικό καταφύγιο, δεμένη από ένα δοκάρι, ενώ μια τρελή της καίει την κλειτορίδα με πυρακτωμένο σίδερο» (Sterphen King)
«Όση απέχθεια κι αν νιώθει για αυτό το βιβλίο, ο αναγνώστης δεν μπορεί να τραβήξει το βλέμμα του. Σίγουρα όχι για λιπόψυχους» (Cemetery Dance)
«Ο ρεαλισμός είναι που κάνει αυτό το μυθιστόρημα τόσο τρομακτικό. Τα τέρατα είναι άνθρωποι, πράγμα που τα κάνει ακόμα πιο φρικτά» (Afraid Magazine)
«Μόνο δύο βεβαιότητες υπάρχουν σε τούτη τη ζωή, λέει το παλιό ρητό, ο θάνατος και οι φόροι, αλλά μπορώ να προσθέσω και μια τρίτη: η Disney Pictures δεν πρόκειται ποτέ να γυρίσει ταινία κάποιο μυθιστόρημα του Jack Ketchum.
Στον κόσμο του Ketchum οι νάνοι είναι κανίβαλοι, οι λύκοι ξεφυσάνε χωρίς ποτέ να κουράζονται και η πρισκίπισσα καταλήγει σε ένα αντιπυρηνικό καταφύγιο, δεμένη από ένα δοκάρι, ενώ μια τρελή της καίει την κλειτορίδα με πυρακτωμένο σίδερο» (Sterphen King)
(2010) Δικαίωμα στη ζωή, Λογείον
Το
"Right to Life" ήταν στη λίστα τελικής επιλογής της Horror Writer's
Association για το βραβείο Bram Stoker του 1999
Επιλέχτηκε από τον Stephen King στο βιβλίο του "Περί συγγραφής" (On Writing) ως ένα από τα καλύτερα βιβλία που είχε διαβάσει την προηγούμενη τριετία.
Τέλος έχουν αγοραστεί τα δικαιώματα για τη μεταφορά του βιβλίου στον κινηματογράφο. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
«Μια διεστραμμένη προειδοποιητική ιστορία... ο Κetchum, ένας συγγραφέας πάρα πολύ συνετός για να ικανοποιηθεί με απλά κατεβατά, προσθέτει λεπτές αποχρώσεις χαρακτήρων που ανεβάζουν το "Δικαίωμα στη Ζωή" σε μια κατηγορία που μπροστά της το "Μωρό της Ρόζμαρυ" θυμίζει παραμύθι για ψυχοπονιάρηδες φιλελεύθερους» (Edward Bryant, Locus)
«Ο Ketcum είναι ένας από τους μεγάλους παράφρονες του λογοτεχνικού είδους που λέγεται τρόμος. Πλήθος συγγραφείς ωραιοποιούν ή υπονοούν τον κίνδυνο, μα οι δικές του ιστορίες είναι πραγματικά επικίνδυνες. Φτάνουν βαθιά» (El Sapiro, σκηνοθέτης)
«Ο Ketchum είναι ένα αρχέτυπο, όποιος συγγραφέας τον διαβάσει είναι αδύνατον να μην επηρεαστεί από αυτόν και όποιος αναγνώστης ανακαλύψει το έργο του δεν μπορεί να τον ξεχάσει εύκολα...» (Stephen King)
Επιλέχτηκε από τον Stephen King στο βιβλίο του "Περί συγγραφής" (On Writing) ως ένα από τα καλύτερα βιβλία που είχε διαβάσει την προηγούμενη τριετία.
Τέλος έχουν αγοραστεί τα δικαιώματα για τη μεταφορά του βιβλίου στον κινηματογράφο. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
«Μια διεστραμμένη προειδοποιητική ιστορία... ο Κetchum, ένας συγγραφέας πάρα πολύ συνετός για να ικανοποιηθεί με απλά κατεβατά, προσθέτει λεπτές αποχρώσεις χαρακτήρων που ανεβάζουν το "Δικαίωμα στη Ζωή" σε μια κατηγορία που μπροστά της το "Μωρό της Ρόζμαρυ" θυμίζει παραμύθι για ψυχοπονιάρηδες φιλελεύθερους» (Edward Bryant, Locus)
«Ο Ketcum είναι ένας από τους μεγάλους παράφρονες του λογοτεχνικού είδους που λέγεται τρόμος. Πλήθος συγγραφείς ωραιοποιούν ή υπονοούν τον κίνδυνο, μα οι δικές του ιστορίες είναι πραγματικά επικίνδυνες. Φτάνουν βαθιά» (El Sapiro, σκηνοθέτης)
«Ο Ketchum είναι ένα αρχέτυπο, όποιος συγγραφέας τον διαβάσει είναι αδύνατον να μην επηρεαστεί από αυτόν και όποιος αναγνώστης ανακαλύψει το έργο του δεν μπορεί να τον ξεχάσει εύκολα...» (Stephen King)
(2010) Κρυφτό, Λογείον
«Όπως
και στην περίπτωση της "Νεκρής Σαιζόν", έτσι κι εδώ η δράση είναι
υπερβολικά βίαιη και σοκάρει, αλλά εδώ το ζήτημα, όπως κι εκεί, δεν είναι η
φρίκη, αλλά η διάθεση των ανθρώπων, που πρέπει να την αντιμετωπίσουν. Και εδώ ο
Κέτσαμ γράφει με λιτότητα και σφρίγος, σε προτάσεις που σφίγγουν σαν συρμάτινες
αγχόνες. Όποιος απολαμβάνει την ανόθευτη, σκληρή φρίκη θα εκτιμήσει και αυτό το
μυθιστόρημα» (Publishers weekly)
«Το "Κρυφτό" είναι ένα εξαιρετικό μυθιστόρημα που αποδεικνύει για μία ακόμα φορά ότι ο Τζακ Κέτσαμ είναι ένας από τους καλύτερους και συνεπέστατους εκπροσώπους της σύγχρονης λογοτεχνίας τρόμου στις ΗΠΑ... το μυθιστόρημα τα έχει όλα - σαφή σκηνικά, αληθοφανείς χαρακτήρες, ενδιαφέρουσες εξελίξεις και μια παρατεταμένη κορύφωση που δεν προκαλεί μόνο φόβο και σασπένς, αλλά χαρακτηρίζεται από εξαιρετική φαντασία και μια παράξενη δριμύτητα... Το "Κρυφτό" είναι από τα βιβλία που διαβάζονται μονορούφι, και ένας ακόμα θρίαμβος για έναν από τους καλύτερους και ικανότερους λειτουργούς του τρόμου» (Bentley Little, Hellnotes)
«Ο εφιαλτικός τρόπος με τον οποίο ο Κέτσαμ βλέπει τον κόσμο μπορεί να σας σοκάρει, μπορεί ακόμα και να σας απωθήσει, αλλά δεν είναι δυνατόν να τον αγνοήσετε ή να τον ξεχάσετε» (Stephen King) (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
«Το "Κρυφτό" είναι ένα εξαιρετικό μυθιστόρημα που αποδεικνύει για μία ακόμα φορά ότι ο Τζακ Κέτσαμ είναι ένας από τους καλύτερους και συνεπέστατους εκπροσώπους της σύγχρονης λογοτεχνίας τρόμου στις ΗΠΑ... το μυθιστόρημα τα έχει όλα - σαφή σκηνικά, αληθοφανείς χαρακτήρες, ενδιαφέρουσες εξελίξεις και μια παρατεταμένη κορύφωση που δεν προκαλεί μόνο φόβο και σασπένς, αλλά χαρακτηρίζεται από εξαιρετική φαντασία και μια παράξενη δριμύτητα... Το "Κρυφτό" είναι από τα βιβλία που διαβάζονται μονορούφι, και ένας ακόμα θρίαμβος για έναν από τους καλύτερους και ικανότερους λειτουργούς του τρόμου» (Bentley Little, Hellnotes)
«Ο εφιαλτικός τρόπος με τον οποίο ο Κέτσαμ βλέπει τον κόσμο μπορεί να σας σοκάρει, μπορεί ακόμα και να σας απωθήσει, αλλά δεν είναι δυνατόν να τον αγνοήσετε ή να τον ξεχάσετε» (Stephen King) (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
(2008) Νεκρή σαιζόν, Jemma Press
Είχαν
κυνηγήσει κάθε είδους ζώο, μα δεν υπήρχε κρέας σαν του ανθρώπου... Στη φουλ
σαιζόν γεμίζει ο τόπος τουρίστες. Στη νεκρή σαιζόν μένουν μόνο οι ντόπιοι -και
κάποιοι επισκέπτες, όπως η Κάρλα, που έχει έρθει στη μικρή παραθαλάσσια πόλη
του Μέιν για να συνδυάσει δουλειά και αναψυχή... αφού πρώτα συγυρίσει το σπίτι
για να υποδεχτεί τους φίλους της από τη Νέα Υόρκη. Όμως στο γύρω δάσος
καραδοκεί μια αλλόκοτη οικογένεια, που παρακολουθεί περιμένοντας να κορέσει την
αφύσικη πείνα της.
Μέσα σε ελάχιστες ώρες οι άνθρωποι της πόλης θα μάθουν πόσο λίγο απέχει ο πολιτισμός από την απόλυτη αγριότητα. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Μέσα σε ελάχιστες ώρες οι άνθρωποι της πόλης θα μάθουν πόσο λίγο απέχει ο πολιτισμός από την απόλυτη αγριότητα. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
(2002) Red, Λαγουδέρα
Ο
γέρος το οσμίστηκε πρώτος.
Λιπαντικό για όπλα.
Μια αμυδρή οσμή, που έφερνε ο άνεμος απ' το μονοπάτι.
Η οσμή του ερασιτέχνη, σκέφτηκε. Κάθε καλός κυνηγός θα την είχε καλύψει πολύ καλύτερα. Θα τρόμαζαν όλα τα θηράματα. Ακόμα κι αν δεν έκαναν τόση φασαρία κατηφορίζοντας.
Ο σκύλος σήκωσε ξανά το κεφάλι κι ο γέρος τους είδε με την άκρη του ματιού του να κατεβαίνουν τον λόφο.
Παιδιά. Δεκαεφτά, μπορεί και δεκαοχτώ χρονών. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
"Πολύ απλά, ο Ketchum είναι ένας από τους καλύτερους στον χώρο" (Stephen King).
Λιπαντικό για όπλα.
Μια αμυδρή οσμή, που έφερνε ο άνεμος απ' το μονοπάτι.
Η οσμή του ερασιτέχνη, σκέφτηκε. Κάθε καλός κυνηγός θα την είχε καλύψει πολύ καλύτερα. Θα τρόμαζαν όλα τα θηράματα. Ακόμα κι αν δεν έκαναν τόση φασαρία κατηφορίζοντας.
Ο σκύλος σήκωσε ξανά το κεφάλι κι ο γέρος τους είδε με την άκρη του ματιού του να κατεβαίνουν τον λόφο.
Παιδιά. Δεκαεφτά, μπορεί και δεκαοχτώ χρονών. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
"Πολύ απλά, ο Ketchum είναι ένας από τους καλύτερους στον χώρο" (Stephen King).
Συμμετοχή σε συλλογικά έργα
(2010) Ξεσκαρτάρισμα, Jemma Press
(2003) Οι στάχτες της ψυχής μας, Οξύ.
(2003) Οι στάχτες της ψυχής μας, Οξύ.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου